On location


Hur spenderar man bäst en ledig, regnig, åskig dag i ett främmande land utan vänner inom räckhåll?

Jag vet inte. Men jag är ganska nöjd med min.

Har gjort mitt bästa för att inte hamna i det vanliga dilemmat; det vill säga vilja njuta så mycket av kravlösheten och lugnet så att jag får beslutsångest gällande hur jag bäst ska spendera tiden, så jag blir alldeles stressad och får knappt nåt gjort överhuvudtaget, och vips är dagen och ledigheten över.

Det gick rätt bra.

Ägnade en del av förmiddagen åt att vika kläder och packa om i resväskan (för då känns det som om man ska åka hem jättesnart). Tittat klart på "Midnight in Paris" som ger fruktansvärt fina sinnesbilder och akut frankrikebehov.
Slösurfat och lagt Harpan.
Tagit en promenad runt den gulliga by jag befinner mig i, och även gjort ett stopp för cappuccino och karameller på ett litet, litet kafé.
Läst, småstuderat, skrivit, hållit skriftlig kontakt med mitt hjärtas löv, osv.

Och ikväll lyckades jag åstadkomma tvättäkta fredagsmys med hjälp av en gul liten bordslampa (obs bords-lampa, ej bord-slampa), lite godis och dylikt, en liten flaska rödvin och The Holiday.

Det blev allt lite drömlivskänsla, så jag var tvungen att fnissa för mig själv.

Nu är filmen slut, vinet likaså.
Jag lyssnar till ny spellista på Spotify och jublar inombords, för om två dygn befinner jag mig på svensk mark igen, och har blivit hämtad av tidigare nämnda löv, och ordningen är någorlunda återställd.


Med denna glädjefulla insikt ämnar jag nu bädda ner mig; önskar eder alla  en glädjefull/skön/lat/flitig helg.


Peace!


Kommentarer

Populära inlägg