Rapport från sjuksängen

Det är något fel på mitt huvud just nu. Ja, mer än vanligt.
Har känt mig förkylningstjock i det några dar, så i förrgår gick jag äntligen och köpte en sån där nässköljare som jag varit sugen på så länge.
Det ska ju vara så otroligt nyttigt att skölja snoken, och jag som misstänker att en del av min huvudvärk beror på gamla varlämningar i bihålorna, tänkte att det säkert skulle hjälpa till att rensa ut lite.

Och inte vet jag om det har nåt samband... men jag sköljde i förrgår kväll och igår kväll, och bägge dagarna har jag legat i vidrig migränliknande smärta som ej avhjälpts ens med maxdos av Eeze.
Två Treo hjälpte dock något mer, och räddade livet på mig idag.

Har bara sovit, sovit och sovit. För allt annat har varit helt omöjligt pga. smärtan.
Idag alltså.
Igår var det lite lindrigare. Då lyckades jag även ta mig till Bruno (tack vare underbara Edgrenarna) för behandling, och sen till Cornelia för ljuvlig massage.

Nåväl. Ringde i alla fall till vårdcentralen idag för att fråga om eventuellt samband mellan migrän och nässköljning. Det hade sköterskan aldrig hört talas om, men hon bad mig komma dit imorgon bitti för att kolla om det ligger nåt skumt i min skalle.

Kult.

I övrigt: jätteledsen över att ej kunnat göra tjänst; hade laddat för långdagar både igår och idag.
Även: enormt sug efter att shoppa på IKEA och loppis, och styra upp lite på rummet mitt. Hyllor och fotoramar skulle sitta finfint. En burk målarfärg till byrån också, för den delen.

Men mest av allt vill jag bara åka hem till mamma och pappa och bli kraftigt omhändertagen i en vecka eller två.
Längtar dit så fruktansvärt. Det brukar jag inte göra, så tätt inpå ett Sundsvallsbesök.

Är extremt osugen på storstadsliv överhuvudtaget nu.
Ge mig stugliv och familj, tack.


Nåja...


Nu ska jag ta min svällda hjärna och duscha... fast först se klart husvagnsdokumentären som jag somnade ifrån förut idag.

Kommentarer

Populära inlägg