Duktighetsministern


Jag skulle kunna göra så mycket idag.
Ha tvättstuga, städa golven, kanske baka nåt, bege mig till nåt fint ställe och njuta av sensommarn... till exempel.

Men äh. Har ingen lust.
Så istället för att ha dåligt samvete, tänker jag nu njuta av att det faktiskt inte är nåt jag måste göra. Inte just idag i alla fall.

Och så tänker jag känna mig duktig som faktiskt varit en sväng i spåret och hurtat. Och motstått den där sjuttioprocentiga mintchokladen som ligger i skafferiet och viskar mitt namn på ett lockande sätt.
TROTS att jag är inne i nån skum ätar-fas. Blir aldrig riktigt mätt, och vill inget hellre göra än att äta. Och äta lite till. Och så fika lite.
Sökt två jobb har jag gjort också. Så det så.


Vad jag gör nu? Ligger nerbäddad under filt på mitt rum, med igenvinklade persienner och mysbelysning tänd. Utan ambition att göra så mycket mer nytta denna dag.



Bra va!

Kommentarer

Populära inlägg