Angela

Idag har jag legat i vidrig migränvärk på mitt rum. Mot eftermiddagen blev jag sådär skönt fyra-Treo-och-en-Alvedon-darrig, och värken avtog något, och ljumma vindar kom in från mina persienntäckta fönster.

Det var sommarlovsvibbar all over again. Lite sunkmysigt sådär.



Och apropå skoltid...

Jag har börjat kolla My so called life, ty hela serien ligger på Youtube! Åh ljuva nostalgi!
Tycker fortfarande att det är grymt mysigt och gulligt.

Och Angela Chase (Claire Danes) är ju bland det raraste man nånsin skådat.

Det var så skönt att känna igen sina konstiga tonårsnojor i hennes karaktär.

Dessutom finner jag nu att hennes garderob är mycket inspirerande. Det tyckte jag nog inte när jag såg denna serie för tio år sen... men nu är ju nittiotalet hett igen vetja.
Så i höst misstänker jag att hon kommer vara något av en stilikon för mig.
Kanske inte helt konkret just alla plagg som sådana, men... stilen. Ah ni fattar.


Gillart!


(Apropå höst förresten... visst börjar man längta lite efter stormigt mörkt höstrusk nu? Bara liiite? Men okej då, det är väl dags att avnjuta världens bästa sommar först. Det kan jag hålla med om.)







Kommentarer

Emma sa…
du tycker hon har snygga kläder och du längtar efter höstrusk. nu får du lägga av! :)
S sa…
Haha. STILEN Emma, STILEN. Inte nödvändigtvis kläderna som sådana. Fast några av plaggen älskar jag. T.ex. den där rutiga tunikeklänningen. Åh!

Populära inlägg