Oscar

Hej hörrni!

Oj vad längesen jag skrev.

Dags för uppdatering, eller hur?


Min Sundsvallsvistelse börjar lida mot sitt slut. Jag har precis köpt en tågbiljett. På tisdag morgon rullar jag ut ur hemhemstan.
Många blandade känslor inför detta.


Grundtanken var ju att jag skulle stanna här uppe i ca två veckor. Sedan skulle jag smyga neröver mot Göteborg lagom till kretsveckan i mitten på februari, och flytta runt hos lite olika vänner i väntan på att få komma in i nya lägenheten den första mars.

Meneeee. Det blir ju sällan som man tänkt sig.

När jag hade varit här en vecka, och hunnit med nåt slags grabbkväll hos Fransson igen, och bakning av 5 tårtor, och Johannas examensfest, och lite annat, så blev jag ju helt vanvettigt förkyld.
8 dagar låg jag däckad, med ögoninflammation och kräkmigrän och hela härliga förkylningspaketet.

Så när kretsveckan i Göteborg började, var jag fortfarande sjuk, och hade varken hunnit träffa syster Erika med familj, eller mormor.

Thus, I stayed.

Och sen bara sköt jag och sköt på avresan, för ju längre tiden gick, desto mer kände jag att det vore väl bra onödigt att åka ner för att släpa runt mina kappsäckar mellan olika vänner, en hel lång helg.
Så jag stannade för lite mer familjemys och skratt och flum med vänner.

Bra beslut.
Förutom det faktum att det blir så vansinnigt jobbigt och dramatiskt att åka härifrån, när man stannat lite för länge, som jag alltså ännu en gång har lyckats göra.


Men åh vilken härlig vistelse det har varit!
Föräldramys, ordvitseri, skratt åt egna skämt med far, melodikryss, sleepovers hos syrrorna mina, 5-timmars Tant Anci & Fröken Sara-besök med mor, fastrar och kusiner, en massa klassiskt sundsvallarehäng, ridskola och bio med Ella, lite bowling, sörpeltävling, kortspel, Alias, MNK-imitationer, tjänst, möten, surr, överleva-25-års-gränsen, skratt skratt skratt, fniss fniss fniss.

Typ.

Och bäst av allt: jag har ett helt dygn kvar att spontanumgås på!

Jag gruvar mig nåt vansinnigt för alla dessa jobbiga avsked. Blir lite gråtfärdig och öm i kistan bara av att tänka på det.

Men jag ser framemot att anlända till Göteborg och ta itu med inflyttning och lägenhetsfixning, arbetsutredning, hjälpistjänst, rutiner och vårkänslor.



Nu: nattsudd, Oscarsgalan, dagboksskrivning, tankesortering, intryckssmältning.



Japp. Tack för mig och tack för dig.

Kommentarer

Aggisen sa…
Men Å! Känns i magen när jag läser dig. Men nu vet jag att du är framme och antagligen ligger och slaggar i din nya lya! Det är lite rim och reson så här på nattkröken. Sov sött, vakna blött...nej, jag menar törrt!

Populära inlägg