Sommarns sista smak

I augusti var jag i Ystad och Österlen med tre damer, och påbörjade mitt farväl till sommaren.
Känner att jag saknar det lite, nu.

Så det är väl dags att grotta ner sig i bilder och nostalgi... nu kör vi.




Jukeboxen var knastrig och hade inte nån vidare kvalitativ låtskatt... men den användes för fullt på det lilla serveringsstället i närheten av där vi bodde första natten; och för en femma fick man höra nån liten Abba-dänga eller liknande.
Kvällspromenaderna var bäst.






Det varnades för farliga strömmar, men vi gjorde som alla andra och badade lite ändå. Så himla härligt. Som ett äventyrsbad ungefär.


Väldigt, väldigt många fåglar var det just här, även om det inte syns så väl...

I Glimminge hus:
Jag och mamma:
En fantastisk kakbuffé!

Kivik:

Technicolorvibbar vid Brösarps backar...
Och jag då. Konstant pigg och fräsch och glad. Joråsåatteee.

Kommentarer

emma sa…
trodde inte det fanns så vackra omgivningar i sverige! oh my!

Populära inlägg