Thank God I'm a country boy

Glad onsdag!

Solen skiner, Mark Knopfler och John Denver fixar mysstämningen tillsammans med tända ljus och lite kaffe, och jag känner mig vid gott mod, trots trötthet och ömmande visdomstand.

Ska strax göra mig i ordning och packa mig iväg till Apleröd. Hög tid för lite lantliv och mental vila.


Vill egentligen bara påminna om andra delen av Emma, ikväll på SVT klockan åtta. Missa inte! (Annars ligger ju hela ute på Youtube, och även på http://www.cuevana.tv/ för den delen. Men det är nåt visst med att följa serier på teve ändå... det blir liksom lite högtidligare.)


Och så ville jag berätta att jag känner mig mer glad och uppåt än vad jag gjorde igår. Så att ni inte får för er att jag alltid är en negativ och gnällig surtant.


Åh, nu längtar jag tills jag sitter på bussen och ser hamnen glittra i eftermiddagssolen.



Peace.

..

Okej, klockan är kvart i två, och jag har inte kommit iväg än, eftersom allt jag gör tar hundra år nuförtiden.

Och nu är det mulet.

Men jag låter mig icke nedslås! Tar med med Erlend Loe och musiken och gör bussresan mysig i alla fall.

Kommentarer

Aggisen sa…
You´re one of a kind! Rätt inställning! "Man blir glad av att vara glad", "Det blir en mysig bussresa för att man har bestämt att bussresan skall vara mysig". Och så vidare. Eller som tysken säger: "Unt so weiter!" Vielen kûssen Deine Mutter

Populära inlägg