When skies are grey

Dagens roligaste var alldeles nyss, när jag och AnnaKarin satt och spelade Yatzy (jodå vi kan roa oss minsann), och jag hade fullt fokus på att räkna ut poängen. Mitt i allt säger A, med äkta svennebanan-tonfall och föga entusiasm:

"Jag funderar på å börja fira jul."


Åh, och nu kom jag på en grej från i somras. När vi gick över Strängnäsbron en av sammankomstkvällarna, och en bil for förbi, och dess signalhorn ljöd.

A: VILKA VAR DET DÄR?!
Jag: Det var nog några som ville ha oss.
A: Förmodligen!



Ni vet, sådär som två dementa tanter, som tror att vårdarna på hemmet spanar in dem. Så lät vi.


Ja, det var kul.




Kommentarer

AnnaKarin sa…
Haha. Å schnygga ä vi å!
Aggisen sa…
Schnyggast i stán faktiskt! Å, vad jag saknar er och er vansinniga, tokroliga humor!!! Ni saknas mig! Kramar i massor! Agge
Det var jag och Hans. Ni såg ut som två dementa tanter dessutom.
S sa…
HAHA! Var det det på riktigt? Fy vad ballt.

Populära inlägg