Fredagsrapport

Hej och hå Jungman Jansson, vad glad man kan bli av att fixa håret, sminka sig och klä sig i annat än pyjamas eller mysleggings och mystunika, när man varit inne och sjuk i fem dagar.

Nu är läppstiftet på, lager-på-lager-på-lager-klädseln likaså, och jag har gjort lite brevtjänst och diskat och grejat, och peppat för att först hälsa på i perukbutik med Mireille, och sen dra till Kungsbacka för att äta buffé och lyssna på Chris & co.

En timme tills jag ska åka.


Och då känner jag: trööööööööööööööött.

Och trött på att vara småslemmig och storhostig.

Men jag VÄGRAR stanna hemma. Nu blir det Noskapin och nässpray.

Och kanske en powernap... zzz...

--

En halvtimme senare:

MAN BEHÖVER INGEN POWERNAP MAN BEHÖVER BARA EN PÅSE VINGUMMI SÅ BLIR MAN TRÖTTPIGG OCH TOMFNISSIG!

Kommentarer

Emma sa…
ååh kungsbacka. vem känner du där`?
S sa…
Ja det är Chris då. :) Harris.
Och så Tina Langsjö, men henne träffade jag inte nu.
Vem känner DU där?
emma sa…
min syssling sandra och hennes man christoffer, och hennes föräldrar. har inte träffat dom på länge nu, men vi var jättemycket där när vi var små. och robert axelsson, men han har visst fru och massa barn, vet inte om han ens bor kvar. men hans föräldrar är ju bara världens underbaraste.
S sa…
Ja justja, Rupert är från K-back. Vet inte exakt var han håller hus nuförtiden... men nånstans här i krokarna är det. Han jobbade på Winnerbäck-konserten i stan nu i sommar.

Populära inlägg