Dansa för att hjärtat blöder

Jag blir inte så till mig av ny pop så ofta, nuförtiden.

Det kan ha att göra med att jag har slutat hänga med. Måste nog börja lyssna på p3 och sånt igen, för jag saknar det faktiskt.

Meeeeniallafall. Är HELT lyrisk över Annika Norlins nya svenska album; alltså under projektet Säkert!
Albumet heter Facit och innehåller några av de mest geniala svenska texter jag hört.

Mina favoriter i dagsläget är: "Dansa, fastän", "Honung", "Får jag" och "Jag som blev kvar".

Jag vill nästan inte citera nåt, för då blir det att nåt annat lika bra blir utanför.
Men okej; en bit från den finaste kärleksblyghetskänslobeskrivningen på länge:

"Får jag träffa dig ikväll?
Får jag gå precis så nära
att min axel stryker vid din arm?
Jag vill inte verka jobbig eller så, men jag är varm
du ser kall ut

Får jag hoppa över orden om hur vädret kan förändras?
Får jag kliva in direkt på delen om hur allt sku' kunna ändras?

Dom kanske tror att vi är typ kära
- får jag gå precis så nära?

Sen när vi har gått en timme
kan vi sitta på en bar
se hockeyn på Dovas
utan å se hockeyn på Dovas

Får jag luta mig närmre precis när det blir
2-0 till Finland?
Får jag köpa en öl till, som vi gör i Norrlands inland
när vi inte kan förklara hur gärna vi vill sitta kvar
precis så här

Kan vi gå till en bar?

(När jag är med dig blir min röst så gäll)"




Kommentarer

Emma sa…
Det var mig en fin text. Gillar mest det om att köpa en öl för att man inte vågar säga att man vill sitta kvar.
Unknown sa…
underbart.. måste kolla upp henne hör jag.. :)
Aggisen sa…
Åååh! Måste lyssna jag å... tack o kram!

Populära inlägg