sweet nothings

Jag funderar på att bli förskollärare.
Vad tror vi om det?

Det är ju det här med studielån, då. Jag är emot 'et, det är jag.

Men förutom den lilla detaljen, tror jag att det skulle vara mycket roligt och givande! Både jobbet och utbildningen.

Tror det skulle vara lagom till mig också, med tanke på sjukdomar och sånt.

Nå, det tål att tänkas på.


Jag och A var på Styrsö idag. Lite mulet och blåsigt, men fullt dugligt läsa bok och dricka kaffe-väder.
Så skönt med måsskrik, flakmoppar och havskluckande som enda ljud.

Sen var jag på ett danspass. Det var inte närapå lika bra som Pernillas, men helt okej.
Dans är ju dans. Änd aj löv it.


Nu ska det kokas te, tror jag bestämt.

I helgen jobbar jag.

Nästa helg: Arboga!

Kommentarer

emma sa…
jAA klart du ska bli förskollärare, jag har redan sagt det på facebook men det tåls att upprepas! bra betalt är det också. bra arbetstider, ledig ALLA röda dagar, inga sena dagar, inga helger.. Ja, vad mer ska jag säga..! Gört.

Populära inlägg