Ja hallå ja.

Julia och Nicholine är här och förgyller tillvaron i ett grådassigt Göteborg. De gör ett bra jobb, och skulle gärna få stanna längre än till ikväll.

(Fast imorgon kommer ju mitt sommarbarn och stannar över helgen! Det blir kul, det också.)

Igår var vi på 3d-bio och såg Avatar. Det var en väldigt häftig upplevelse, och en stundtals mycket vacker film. 

Vi var alla ganska tagna av, och inne i den, efteråt. På spårvagnen hemåt, sa Nadja: "Var det folket där som kallades Avatar, tro?"

Med en inlevelse som jag inte vet varifrån den kom, sa jag "NEJE", och började förklara vad en avatar är. Sen fortsatte jag: "FOLKET HETTE NAVI!"

Det var väldigt kul. Förmodligen mest pga. mitt upprörda tonfall. Så vi började spåna om att jag snart kommer börja måla mig själv blå och springa omkring hemma och fräsa och skrika djuriskt, och rida på ett gosedjur i typ drakformation.

Nåja.


Idag har jag migränhuvudvärk (ovanligt va) och ont i händerna. Har avbokat tjänsten. Alltid lika trist. Men vad gör man när man helt enkelt inte orkar?

Ska inte skriva så mycket om mina krämpor i denna blogg. Det är ju inte kul alls att läsa om. Men eftersom de blir alltmer påtagliga, har jag börjat skriva en parallell blogg. Tror det kan behövas. I alla fall för min egen skull. 

Det finns en länk till den här till höger. 



Mmm. Gå och lägga sig en stund till, kanske?

Kommentarer

Miicha sa…
Men hur var filmen Avatar? Spännande?
S sa…
mja, delvis var den väl spännande, men framför allt var den vacker - både bild- och budskapsmässig. fascinerande! i alla fall i 3d...
emma sa…
HAHAHHAHA de där du sa om avatar är det roligaste jag läst på mycket länge.. Dör av skratt.

Populära inlägg