Here, there and everywhere


Det måste vara en av världens bästa covers va? Emmylou Harris' version av ovan nämnda låt. Den klår Beatles original, tycker jag.


Vad skumt det är när man inte orkar gå och lägga sig. Men inte orkar göra nåt vettigt i vaket tillstånd heller.
Man bara sitter och lökar, passivt, men vill liksom inte släppa taget om... tja, vad det nu är. Myskänslan. Datamaskin. Teven. Spotify. Sällskapet.

I mitt fall är det de tre mittersta punkterna.

Men jag har ju uppenbarligen inget vettigt att göra. Inget intressant att skriva. Kanske ska uppdatera fibrobloggen lite.


Jag var på ett medeljympapass idag. Det var en jätteliten, jätteglad, jättesöt och jättespänstig tant som hade det. Hon påminde om mormor på nåt vis. Fast annorlunda.
Jag tyckte om na.

Dessutom drog hon konstant i sin behå och bad om ursäkt för detta beteende. "Jag glömde sportbehån vetni, så jag har min privata på mig. Jag brukar inte hålla på såhär annars, hehe. Men så är det ibland, eller hur?"

Åh. Hon var gullig.




Kommentarer

Aggisen sa…
Haha. Hon var som Mirjam då, psykologilärarinnan som jag hade på högskolan in the 80´s. Hon rev alltid och slet i BEHÅ-banden så Barbro och jag höll på att dö av skratt. Oj, vilka tider alltså...Kram på dig, gullegull!!

Populära inlägg