Like I've been awakened

Tisdag, och huvudvärken har återvänt.
Det blir inget av mina planer idag heller.

Men jag sitter hemma och intar andlig spis. Good enough, och mer än så. Zontalen var otroligt fina.

Jag läser gamla blogginlägg. Skrev väldigt öppet om saker för några år sen. Det gör jag väl till viss del nu med... men man lär sig att censurera sig själv mer och mer med tiden. Att bara skriva sånt man ogenerat skulle kunna berätta för vänner och bekanta.

Så det var med skräckblandad förtjusning som jag plöjde mig igenom mina tankar, känslor och anekdoter anno 2006.

Men jag blev lite nostalgisk också. Man romantiserar ju gärna de tider som flytt.
Och just nu känns det som att livet var rena drömmen när jag jobbade på Micks (i början av min karriär där), och bodde hemma i huset.
Jag vet att det inte var det. Men åh, som jag längtar tillbaka till den tryggheten just nu.

Nåja.

Jag lyssnar på Beyoncé också. Ingen jag skulle köpa en skiva med, men hon har gjort en del bra. Och en del dåligt. Jag fokuserar på det förstnämnda.



Jag är tacksam för våren.
Och längtar intensivt efter en ny ordning.

Snart!

Kommentarer

Aggisen sa…
Jag med!! Orka!! Men det känns snart bättre lilla vän! Om jag kunde skulle jag ta Din värk nu ett tag framöver. Men...

Kraaam!

Populära inlägg