Sunday lazyday


Det är söndag. Vädret är grått.

Jag är slut i kropp och huvud.
Hade tänkt möta upp vänner på Älvsborgsplan för lite tjänst. Men det gick inte idag.

Det blir brevtjänst, alldeles strax.


Drömde inatt att jag var hemma hos mamma och pappa och hälsade på... så nu längtar jag lite efter det.

Men det är lite väl tidigt att åka till Sundsvall redan nu.



Igår hölls ett föredrag som jag behövde mer än nåt annat. Rena turen att jag kunde hålla tårkanalerna i styr.

Efter mötet blev jag och kombon hembjudna på efter mötet-fika hos en ung och snäll tvåbarnsfamilj som bor granngårds med oss.
Det uppskattades.


Nu inväntar jag ett mailsvar från en potentiell chef, och hoppas nästan att det blir negativt.

Hur svårt kan det vara att få några extratimmar, säg 25-30 i veckan, i en matbutik nånstans i stan?!
Det tänker jag ta reda på imorgon, då jobbjakten fortsätter.



Nu ska jag sätta mig med guran och plinka och sjunga lite.

HAHA.

Skoja ba.

Men det skulle vara skönt att kunna, ibland.

Kommentarer

Aggisen sa…
Om du nu inte tar guran och plinkar, så kan du i alla fall se på reprisen på "Stjärnorna på slottet". För det ska jag. Det börjar strax efter midnatt.

Sov gott min prinsessa och du vet att du alltid är välkommen hem. Även om det bara är i drömmarna ännu så länge. Men snart så... Kram Ma PS. Tänk på mig kl 11 imorgon, då är jag på arbetsintervju, gamla mänskan DS.

Populära inlägg