shallow gal

Min helg har varit ljuvlig. Jag har hittat tillbaka till gammal vänskap, levt lantliv i ett litet hus, vaknat till en sprakande vedbrasa och en morgonglad, dödscharmig unge vid tio, elva på morgnarna. Läst böcker, sett Mork & Mindy, ätit, druckit, skrattat, surrat, promenerat, vilat.

Jag är nöjd.

Nu är det måndag, och dags för lite rutiner igen.
Ikväll kommer Nadja på tredagarsbesök. Och så är det möte.

Imorgon ska jag på intervju på Ica Stormarknad, sen måste jag verkligen till Arbetsförmedlingen.
På onsdag ska jag provjobba på Konditori Brogyllen.

Spännande dagar!




Ursäkta om jag verkar ytlig nu. Men jag är så himla less på att vara tjock. Och jag vet att det är fel ord i sammanhanget. Jag är inte tjock.

Men jag har mer kroppsfett än jag brukar, och är van vid.

Jag trivs inte i mig själv såhär. Och kläderna sitter konstigt.

Såhär känner jag mig:




Har vänt trenden idag, genom att dra igång med morgonpromenader. Känns mycket bra.
Jaja, värre bekymmer kan man ha. Tack och lov för kroppens muskelminne. Om några veckor kommer jag känna igen mig själv igen.
Nu blir det mötesprep och hårfix.

Kommentarer

Aggisen sa…
Haha! Jag förstår känslan. Även om det enda jag ser är ett mycket vackert ansikte. Sminkat med Mary Kay!! Kram Mu

Populära inlägg