little darling, it feels like years since it's been here


Morgonsolen strålar in i vårt fina kök. Nästan varje dag nu.
Det är nästan så att man kan inbilla sig att det börjar bli lite vår.

Jag älskar morgonsol. Speciellt då den orsakar fina persiennränder på sovrumsväggarna.
Det känns så tryggt.

Nåja. Mitt rum är bra ändå, trots att solen inte kommer ditåt förrän mot eftermiddan.


Igår var jag på intervju på Ica Supermarket på Axel Dahlströms torg.
De hade ett ypperligt jobb till mig.
Fast schema, nästan heltid, chark plus lite kassa.

Butiken var lagom stor och mysig, och Lars och Klas verkade gilla mig.

Ett litet aber bara: Jag skulle ha jobbat till 19.00 VARJE måndag.
Precis 19 börjar våra möten på måndagar. På Järntorget.

Jag förklarade detta, sa att det omöjligen gick att komma sent till/missa alla. Okej om det hade varit nån gång i månaden, då hade jag kunna gått hos nån grannförsamling. Men inte varje vecka.

Och ungefär där tog det stopp.
Vi skulle höras senare i veckan, jag mumlade nåt om att jag skulle kolla upp andras mötestider, och kanske eventuellt byta församling... men det känns inte helt okej att göra för ett jobb.

Detta är ju Göteborg. Det finns väl andra jobb?

Synd, bara. Allt var perfekt. Allt utom måndagarna. Alla onsdagar var lediga, nesligt nog.

Så nu väntar jag givetvis på att de ska ringa och säga att jag var så bra, så de har fixat så att måndag blir min lediga dag istället... hehhe.

Äsch. Typiskt. Men det ordnar sig.


Mitt i Ica-intervjun ringde Therese från konditori Brogyllen, och ville ha dit mig på provjobb.

Jag vet inte alls hur många timmar som är aktuella. Men jag skulle fått veta det idag, när jag åkte dit och testade på att jobba där.

Men nu är det som så då va, atteee... halsflussen gör sig påmind. Har inte så ont i halsen, men är omänskligt trött, och känner mig lite febrig.
Så jag sköt upp det. Ska höra av mig när jag är frisk.

Under tiden ska jag försöka söka lite andra mataffärsjobb. Det känns enkelt och tryggt, på nåt vis. Och handels är ju så mycket bättre än hrf.


Ja. Det var dagens real life story.


Om jag orkar ska jag bege mig till Arbetsförmedlingen sen, och föra över mina uppgifter hit ner. Det skulle jag egentligen göra första möjliga dag jag var här nere, men allra senast den 29/1.
Så jag har förhalat det, och toksökt jobb under tiden.

Men det är väl lika bra att göra det nu. I bästa fall kan UGA hjälpa mig att komma ifrån stressfaktorjobben, och hitta nåt som passar mig bättre.



Jamen hejdå då.


I helgen blir det Stenungsund, förresten. Me like.



Kommentarer

Populära inlägg