go west


Hej mina fem läsare och Julia!

Nu bor jag i Göteborg. Med Kakan. I en extremt rymlig lägenhet.
Det mesta är rörigt och i kartonger.
Idag skulle vi ge oss iväg och handla grejer för att kunna måla vardagsrums- och hallväggar. Lägenhetsinnehavarna har gett oss lov.

Men ack, så ont våra halsar gör, och väldigt vad vi hostar.

Så det får vänta. Livet och hemmet får vara rörigt ett tag till.

Mitt rum börjar i alla fall att ta form så smått. Fast väggarna är kala.
Men myskänslan börjar infinna sig.

Och köket är mysigt som det är, bortsett från kökslampan som ser ut som en soldathjälm ungefär.


Det känns lite absurt, men samtidigt fullständigt naturligt, att bo här.
Jag får inte ens panik när jag tänker på hur långt bort min bästa kompismamma befinner sig.
För det är inte milen som räknas.

Jag kan åka dit nästan när jag vill. Jag kan fixa en billig traderabiljett och bara dra. Om det skulle vara så.

Och det känns fint.

Men ännu har jag inget behov av det. Eller kanske, det beror på hur mycket det kommer visa sig att jag glömt packa med mig hit ner.


Nåja.


Mitt huvud värker.


Imorgon ska jag vara frisk och söka jobb.

Och alla smågrejer kommer att ordna sig så bra. Det måste de göra.


Nu ska jag ta mig ett bad i vårt rosa badrum, tror jag.


Kommentarer

emma sa…
vem är kakan egentligen? visa bild.
S sa…
Kakan är AnnaKarin. Du kan klicka på länken till hennes blogg; där finns en fager bild.

Populära inlägg