catch a cold with me

Hej, här ligger jag och är pigg och fräsch. För att inte tala om snygg och glad.
Gillar speciellt the blind look.



















Här kommer en liten historia om min hals. Tråkigt för de allra flesta att läsa, det inser jag.
Men... ja. Ni kan ju låta bli att läsa, då.

Igår morse började äntligen mitt nattliga halsont avta. Efter tio nätter och morgnar av jobbigheter.
Det har liksom hållit sig borta under dagarna, och därför har jag inte kollat upp det.

Och igår trodde jag alltså att det var över.

MEN!

Ack så jag bedrog mig.


Misstänkte att nåt var extra fel med min lekamen när jag, efter ett Gilmore-maraton i AnnaKarins hörn av hemmet, virade in mig själv i täcke, med kläder och smink och allt (klockan var inte mer än 22; tiden då jag vanligtvis blir pigg, eftersom jag är en kvällsmänska av rang), tippade omkull på min egen säng, och sedan inte tog mig upp.

Inte ens för att byta om.

Jag somnade där i kokongen; kände mig själv flyta iväg mot mer och mer drömlika horisonter...

Halv fem imorse vaknade jag och bytte om till pyjamas.


Klockan nio ringde jag vårdcentralen och kom överens med telefonisten om att komma på deras drop-in-service.

Klev upp, och kände världens vidrigaste halsförnimmelser. Det kändes tjockt, svullet, skavigt och ömt. Alldeles intill kräkreflexen.
Som om något närsomhelst skulle spricka/börja rinna/krypa i svalget på mig.


USCH. Det var ofräscht.


AnnaKarin berättade att jag hade snarkat nåt så in i bänken, det hade hörts ända in till henne (vi har våra rum i varsin ände av lägenheten). Halssvullnaden uppstod rätt tidigt under natten, således.


Efter diverse provtagningar och undersökningar på Högsbo VC visade det sig alltså att jag har halsfluss. Inget unikt i det. Men premiär för mig.

Och nog så obehagligt, och olägligt. Jag ska ju på jobbintervju imorgon (Ica Supermarket Högsbo; alldeles intill vårdcentralen, faktiskt) !

Men jag kurerar mig med Kåvepenin för fullt, och gör inte annat än äter, dricker, vilar, sover, och går på toa då och då.

Så det här ska nog överlevas...


Får så ont i huvudet jämt när jag är sjuk, bara.

Och blir fruktansvärt sugen på Djungelvrål. Mmm, how sweet it would be.



Ja. Det var det om mig. Ni då?
Som alla moderna bloggare skriver.



Nämen. Jag hade nog inget annat än sjukdomen att berätta om idag. Beklagar.


Jo! Jag älskar mat!
Kan inte ens förmå mig att tappa aptiten när jag ligger däckad.


Bra va.

Kommentarer

Aggisen sa…
Nämen Smulan! Så söt Du är! Och blind också! Du kanske kan gå på "blind date":) Skämt åsido; jag tycker verkligen synd om Dig. Din start har inte varit av det bästa slaget. MEN! Då nästan vet man, att fortsättningen blir riktigt bra! Efter regn kommer solsken, det tycker jag är så bra.

Simo Kuru frågade om Dig. Och Nicole. Och ngn mer som jag ej kommer ihåg. Simo och Mariitta skall flytta till Skövde. M har redan flyttat. Hon var tvungen om hon ville behålla jobbet. Och det ville hon. Plus att Kretsis ville att de skulle hjälpa till i församlingen där, på finska sidan. Och det ville dom.

Jag tycker Du är sötast i världen när Du ligger i Din lilla säng, med det lilla täcket, på Din lilla kudde, med den lilla filten på knäna...snyft...snyft... Älskar Dig jättemycket trots alla Dina bakterier. Kraam mamma mu

Populära inlägg