easy/lucky/free

Vi lever onaturliga liv.

Vi jobbar mer än vi är hemma, nästan.
Och vilka jobb, sen.

Det är inte människovänligt att vara uppi teknik, strålning, ljud, lysrörsljus och tokigt mycket folk, hela dagarna, och syssla med monotona arbetsuppgifter. Säga samma saker och fraser tvåhundra gånger om dan.

Stirra på datorskärmar och ha telefoner i öronen.

Trycka i oss en massa e-medel och konstgjorda substanser.

Intala oss att vi är lyckliga för att vi följer traditioner och allmänhetens definition av framgång.


Vi är inte skapta för det!

Det kan göra mig väldigt, väldigt upprörd att tänka för mycket på hur vårt samhälle är uppbyggt.


Men här sitter jag nu... framför datorn. Dock ingen lång stund.


Jag ska bege mig till en stuga med vänner, tända en brasa, dricka glögg, och leva något mer naturligt... ända till imorgon bitti.

Kommentarer

Aggisen sa…
Jag hade inte kunnat säga det bättre själv, jänta! Du är som klippt och skuren ur...barna Hedenhös. Du är barna och jag är Hårfager (du vet, hästen...).
Jag är glad att Du har sunda reaktioner på en sjuk värld.

Puss o kram Ma (gnägg)

Populära inlägg