David Gray - This years love

Tjohej tjoho, jag känner mig lite glad och spänd, för jag har skickat in en ansökan till Espresso House nu. Det var Emma.E som tipsade mig, hennes roomie hade fått jobb på en gång där. Inte så jätteroligt i längden, tydligen, men alltid en början (speciellt eftersom man får typ tio papp i flyttbidrag ifrån Arbetsförmedlingen om man får jobb på annan ort).

Det stod på hemsidan att de behövde baristor på både heltid och deltid, att anställa under året. Men man behöver ingen tidigare baristautbildning, för den får man automatiskt när man börjar.

Sååå då tycker jag att jag minsann är tillräckligt kvalificerad för att få komma på intervju typ... tja, till exempel måndag eller tisdag till veckan, då jag ändå är där nere och scoutar efter lägenheter.

Detta nämnde jag även lite fint i min ansökan.

Håll tummarna! Eller gör nåt mindre vidskepligt.


Ja... annars då? Jo tack. Shoppade en vinterjacka idag, som jag så väl behöver. Ordinarie pris 699, men en annan pungade upp 459. Det var nån 20%-kampanj på H&M nämligen, och till detta lade jag en 50 kr- check plus en 50 kr - rabatt.
Gillas!


Och så var jag bjuden på lunch hos mina föräldrar, med nya kretsparet Sören och Birgitta, plus Nadja och Nicole.

Trevligt och gott (mammas köttfärslimpa först, och sen hennes hemlagade glass på det; m-m-m... hon är duktigare än hon tror, Aggisen).



Nu är jag hungrig igen. Tur jag stannade kvar hos na så jag kan snylta middag om en halvtimme.

*fniss*

Alltså det här med asterisker är ju så fånigt. Och ack så roligt att missbruka.

Minns ni när man använde dem på allvar?
Gärna med lite blandade små och stora bokstäver, typ varannan?

*LeR*


Nej men. Nu ska jag göra nåt nyttigt igen.


*tItTaR bLyGt UnDeR lUgG*


Peace!

Kommentarer

Aggisen sa…
Vad du är söt! Tack för de orden! Vi maler några kaffebönor och hoppas att du får baristajobbet! (Hajarú?)

Populära inlägg