all the world is grey


Nä, ja ba skoja.


Time to get serious.

Jag kom på en grej idag. Lite senare än alla andra förvisso, men då är väl allt i sin ordning, då.


Alla färger är borta. Alla älskade höstlöv.


De är förbi.





Nu är världen svartvit.








Dock älskar jag ju träd året om, och njuter av att se även kala grenar med regndroppar rinnandes.





Men det blir liksom lite... färglöst.





Detta gör det extra njutbart att på avstånd kika in igenom fina villors fönster, insupa mysbelysningen och föreställa sig hur färgglatt, varmt, mysigt och bulldoftande de har det där inne. Familjerna.





Extra njutbart blir även såhär års att se filmer som Amelie och serier som Gilmore girls. För de fina färgernas skull.








Ikväll känner jag mig musiknördande, engagerad och danssugen.








Och om jag bygger mina meningar konstigt, så skyller jag på pms.








Nu ska vi dricka glögg och äta nåt gott. Det räckte liksom inte med pizza och wienerbröd.


Och jag som skulle träna idag... äh.

Kommentarer

Populära inlägg