rapport från ett gästrumsgolv

Hemma från mötet. Sjukt tråkigt. Ibland är viljan starkare än kroppen.
Har så vedervärdigt ont överallt. Molande krampande tandvärk från huvud till fötter.

Nåja. Lyssnade på mötet via telefon, liggandes i badkaret. Det funkar bra, så länge man kan hålla sig vaken.
Jag småsov lite då och då. Men snappade upp det mesta.

Idag har varit en skön grå höstdag. Jag gillar såna. Lagom kallt ute. Lagom... lagom. Jag älskar lagom. Jag är medelsvensson personifierad.

Kalla mig medelmattsson hädanefter vetja.

Mitt banklån är löst nu. Jag är en fri kvinna. Även en hemlös sådan... men jag väljer att även se det senare som en form av frihet. Det känns så, i alla fall. Oerhört skönt.

Även om det var en något skum känsla att städa ur sin ekande tomma lägenhet, låsa dörren och ta hissen ner, för allra sista gången, förut idag.


Jag har förutom detta flyttbonanza även hunnit springa ihop med Emelie och hennes kompis på stan, ringt ett något avbördande samtal, och börjat banta. Eller ja. Lchf-a.

Imorgon ska jag flytta in hos Nicole, shoppa högtalare och lite annat till baby blue, som lilldatorn heter tills vidare, och låta Joakim fixa och trixa lite med den, så att den blir ännu bättre än den redan är.

Och så ska jag fika med Carolina, tror jag. Ja, jo. Det var nog allt.


Jamen hej, då.

Kommentarer

Populära inlägg