Det här med att blogga blir ju en helt annan grej när man har en egen data. Glädjeyran hamnar i en helt annan kaliber, så att säga. Speciellt när man kan lägga upp meningslösa webcambilder och ha sig.

Jag premiärsov hos Nicole inatt, förresten. Tänkte att ni ville veta.
Jag sov väldigt gott, och allt gick jättebra. Förutom att jag låg och puttade kuddarna utanför madrasskanten i sömnen, och vaknade flera gånger av att jag kände mig... tja, kuddlös.
Men kroppen kanske vänjer sig vid att inte ha en vägg ovanför hjässan, så att man slutar upp med sådana åthävor..?

Sen var det detta med migränvärken som låg och pickade mig i vänstertinningen halva natten och hela morgonen, också. Jag drömde minst en gång att jag klev upp och tog tabletter. Men det hände inte på riktigt förrän vid sjubläcket.

Fick avboka tjänsten med Gun. Piller, kaffe och sömn botade mig inom loppet av några timmar.

Sen var det mysig lunch med Nadja på Evolet (2för1-kupong baby!), och så den omtalade promenaden.

Den spännande dagen fortsatte med diverse ärenden åt mina föräldrar, studiekväll, och avläggandet av ett löfte som fick min fars ögon att tåras:

Jag ska följa med honom och fiska imorgon.

Till Bergeforsen bär det av.

Vi ska locka fiskarne meeeed... wait for iiit...

bollar tillverkade av laxrom och strumpbyxor.

Japp.
Det är idiotsäkert. Pappas kompis Janne fick nästan ett tjog fiskar med nämnda lockbete.
Så ni må tro att Kenta är förväntansfull!

Hela lägenheten är förberedd på fisket; hallen är full i militärmönstrade brallor, gummistövlar och storryggsäck. Köksbordet är belamrat med fiskeväskor och drag av alla de slag (rimma, simma).

Och jag var på Willys förut och laddade med korv&bröd, godis, dricka och polarbröd (lchf-paus... igen). Glömde bulla, så vi får stanna och köpa det imorgon bitti.

Bilen går kvart i sju. Så nu blir det dusch och sömn.


Imorgon kväll: kakan och pengabrorsan! Fattas bara ett lakritstroll så är samlingen komplett.






Kommentarer

Populära inlägg