but they're not from crying; he laughs more than I

Hej.

Jag var i Göteborg i veckan igen.
Var på anställningsintervju och provjobb på Sanna konditori.
Det gick sådär. Av olika orsaker, kan man väl konstatera. Men jag kommer inte att åka ner igen bara för att provjobba ytterligare. Som de ville att jag skulle göra, eftersom att jag egentligen var där på "fel dag, för det är ju så lugnt dan före lönehelg".

Men det finns ju fik och kondis och Ica-butiker i var och varannat gathörn, så det här med jobb är nog inget större problem, egentligen.


Det var i övrigt en bra vistelse.

Jag kollade på två andrahandslägenheter, åkte en massa spårvagn, lärde mig att hitta ganska bra, njöt av alla alléer, fikade med mig själv på Le Petit Café, besökte Botaniska med Sundbergs, besökte Sundbergs och Sundbergs, vandrade genom stan, hängde på ett gammalt ölcafé plus gick på bio med Niklas och Wajanders och andra mysiga mänskor, hängde i en smedja och svetsade plus fikade litegrann... och så.


Nu är jag hemma och hoppas på att kunna sälja min lägenhet snart. Allt blir så mycket lättare då.


Idag blir det tjänst, möte och häng med kakan.

Kommentarer

emma sa…
Hej, vad kul med flytt till Götlaborg! Modigt av dig. Jobb brukar ordna sig.

Populära inlägg