we'll all float on ok

Läste mumelens blogg, och kom tack vare den på vad jag ska unna mig för chokladigt ikväll, som gör att jag slipper kliva utanför föräldralägenhetens väggar.
(Jag är ju här, ensam, trött och sjuk, medan halva Sundsvalls norra församling är på [säkerligen] alldeles uuunderbar tjänste-, surströmmings- och fiskeweekend i Strömsund.)

Jag ska vispa det överflöd av grädde som står i kylen, och göra en stor fet mugg med varm kakao! Ja!


Vad bra. Då behöver jag inte beställa hem pizza till middag för att få fredagsmyskänsla (det känns så dekadent att beställa hem pizza ensam), jag kan göra en simpel skinkomelett, och istället få myskänslan av kakaon.

Oj vilken stor grej det blev av det här nu då.
Jag skyller väl på febern. Och sköldkörteln.


Är förresten sjukskriven för hela helgen. Känns surt att tappa så mycket lön.
Men samtidigt skönt.



Nu ska jag poppa Modest mouse och känna mig gymnasial.


Host, snörvel och snark på er.

Kommentarer

mumelen sa…
Aaaah! Det var så ändå! :-D Jag såg det på facebook först - att du skulle göra vipsgräddechoklad och funderade blygt om du möjligtvis läst min blogg och blivit inspirerad...

Populära inlägg