Oh I love you like a friend but let's not pretend how I wish for something more

Jag är inne på boplats.se och härjar. Spännande värre!


Det regnar ute. Det gör mig ingenting.

Denna dag har ägnats åt att: sova till halv två (blev väckt av att Lotta ringde och sökte Johanna, jag var yrvaken och inte till nån hjälp, men kom ju upp i alla fall), fika framför ett Gilmore-avsnitt, åka hem och packa om lite, åka till Willys och handla lite, åka tillbaka hit, lyssna på möte via telefon samtidigt som kaffe och bullar inmundigades.

Sen har jag inte hunnit så mycket mer.

Om en kvart ska jag se Disneydags, äta stenugnsbakad pizza med extra allt på (som står och gonar sig i en vanlig ugn nu), och känna lördagsmyskänslan. Den där känslan som jag inbillar mig infinner sig när man har en egen familj att lördagsmysa med.
Åtminstone hade jag den känslan när jag var ett barn och hemmaboende.

Ja. Just den.

Jag har även inhandlat pepsi max och gott & blandat, och en creme fraice att göra vitlökssås av. Lite chips tog jag med mig från min lägenhet.
Sååå, det kan bli en bra kväll. Om än lite ensam. Men jag är en modern kvinna (?!) och ska icke beklaga mig över sådana petitesser.

Frågan är bara: ska jag fortsätta plöja Gilmore som en galning, eller ska jag bryta av med en film - och i så fall vilken? Garden State känns lockande, och tillgänglig. Gamla goda Medan du sov känns lockande och otillgänglig.


Den som har en lever får se hur det blir.

Kommentarer

mumelen sa…
skrev detta nyss me ndet "kom aldrig fram". Här sitter åxå 3 sjuklingar som snart ska se en hyrfilm me capricciosa-mannen å kate winslet. känns det lite bättre nu? ;-) å vi är inte alls avundsjuka på den 4e familjemedlemmen som strax ska se coldplay live ;-X
S sa…
åå ska ni se revolutionary road? ge en recension sen. och hälsa sjuklingarna!

jaa, lite bättre känns det faktiskt. jag känner samhörigheten!


jag är inte heller bitter på coldplaybesökarna. nä-ädå!
mumln sa…
bra!

recension: inte speciellt bra! deppig film om livs/äktenskapångest. hon var läskig. skippa den eller se den när dengår på 2an nån regnig, förkyld kväll

Populära inlägg