das ist pauli!

Jag gillar att skriva flera blogginlägg på samma dag. Det känns lite busigt. Lite Magnus Uggla, eller kanske Ebba von Sydow.
Närå.

Men jag gillart.

Funderar på att börja twittra. Så kanske man skulle sluta uppdatera Facebook-statusen som en galning. Jag gillar ju inte ens Facebook, egentligen. Men gillar att mikroblogga.

Får se hur jag gör.

Igår var jag och AnnaKarin i hennes familjestuga i Västansjö. Jag gillar att vara där (bara jag slipper åka båt med en massa spindlar). Jag älskar stugliv.
Det var lite regnväder, sen var det lite solen-kommer-nästan-fram-men-inte-riktigt-väder. Sen började det skymma.
Det var mysigt.

Vi grillade kött och kyckling marinerat i smokey hickory, mycket gott. Till det hade vi sån där supergod färdig potätgratäng med vitlök. Och så en liten sallad med äppelbitar i.

Icke att förglömma: rödvinet. Il conte. Muy bien.
And a little hutt of Nyköping afteråt wasn't bad, either.

Sen tände vi en brasa och somnade framför "Tillsammans".

Life at its finest.

Oj vad multikulti jag känner mig när jag blandar språk såhär.


Idag är jag ledig. Skulle tjänstat med Gun, men migränvärk satte stopp.

Är hemma hos mor och far nu. Fast de är borta till imorgon. Så jag härjar hejvilt i deras lägenhet. Utnyttjade badkaret förut, har även dristat mig till att äta fyra Finn crisp med smör. Och druckit lite väl mycket blåbärssoppa (fast den köpte jag faktiskt själv).


Nu ska jag sova ett tag tror jag. Värken är i princip borta, men tabletterna gör mig vääldigt trött.


Peace.

Kommentarer

Populära inlägg