karantän

Uhuuuu. Jätteförkyld är jag. Jätteful är jag också. Skabbigt prickäcklig. Känner mig som Job. Och då menar jag inte Andersson.

Det är lite jobbigt att gå och handla eller gå från bilen och hem. Folk glor. Känns det som i alla fall.
Ludvig och Jonas såg alldeles förfärade ut, när jag var där och lämnade igen Ella idag. "Vad har du fått?!", var Luddes öppningsfras. Lillkillen.

Funderar på att börja skrika "OREN! OREN!" när jag är out in public.


Det är svinkoppor, förresten. Var på primärvården idag och kollade. Fick bli "undersökt" (ungefär 1 minuts tittande på och förklaring av ansiktsutslagen) av självaste Annika Dahlström. Eller Dahlgren eller vad hon heter. Hon som blivit känd pga. sitt fettätarpropagerande.
Men det var inte så märkvärdigt. Att träffa 'na alltså.


Jag har salva och penicillin nu. Eller, jag ska hämta ut penicillinet imorgon. Så nu vet ni det.



Jag är bitter och less. Ville ju så gärna åka till Gävle till helgen. Men men. Det är en kamp i livet.




Tack och adjö.



Just ja! Bäst musik just nu: Glasvegas - Daddy's gone, och Amy McDonald - Run.

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Alltså jag bryter fortfarande ihop av rolighet vid tanken på att du skulle springa omkring och gorma "OREN, OREN!" så fort du var ute bland folk! Som en parodi på "Eh, förkyyld..", fast ändå så mycket roligare.

Populära inlägg