du är dom långa milen...


Hej. Det var ett tag sen.

Jag är jättetrött och orkar inte direkt skriva. Ligger nerbäddad i bäddsoffan (ska snart förflytta mig till min vanliga säng) i min lägenhet, som jag har kommit fram till är rätt mysig ändå.

Har åkt skoter idag. Var i Västansjö med AnnaKarin, Ivan och Rasmus. Det var kanonkul. Jag är ju barnsligt förtjust i sånt som går fort, guppar, svänger och härjar. Liksom. 

Stugliv är nåt jag gillar, överlag.

Och stjärnhimlen ikväll var... tja. Värd att dö för, typ. 


Här kommer roliga barncitat:
 
I tisdags handhade jag och mamma Ludde och Ella på mötet. De var ganska härjiga, vi spenderade större delen av mötet ute i soffregionerna. Efter mycket sprall sa mamma åt Ella på skarpen, att hon skulle försöka sitta still och så. Samma sak sades till Ludvig. 

Ella, bestämt och surt, med armarna i kors: "Okej, jag sittej väl såhäj då. SOM EN PJYDNAD."
Ludde replikerade blixtsnabbt: "Som en uppstoppad uggla."


Sen. jag tror det var samma kväll, när vi alla samlades hos Mattssons för att fika, påpekade mamma Luddes stissighet. Han hade själv full insikt i den, och förklarade: "Jo... men jag tror att det är mycket det här med Sanna också..."
Mamma: "Jaha, vadå? Att det är så roligt att hon är med eller?"
Ludde: "Ja precis!"

Haha. Humor och ego-boost i ett!

Sen skulle jag natta Ella i mammas och pappas säng. Hon bäddade i ordning åt sig i mitten, och konstaterade medan hon grejade med täcke och kudde: "Kent snajkaj schå fjuktansvärt!"


Ja se ungar.



Zzzzznark och hej.

Kommentarer

Populära inlägg