finnfejs ab

Jag ser ut som hej kom och hjälp mig i ansiktet.
Två små vaglar i vänstra ögonvrån, fem miljarder småfinnar på hakan och i vänstra mungipan.

Hetare än nånsin.

Ont i kroppen dessutom.

Var på massage idag dock. Ofattbart skönt. Det här med ansiktsmassage är ju nåt att hänga i granen alltså, speciellt när man, som jag, har en förmåga att okynnes-spänna typ all muskulatur i ansiktet - panna, ögonbryn och käkar.



Har sett film på femman ikväll. Nån halvkvalitativ med Affleck och Bullock. Det slutade med att det kom tårar ur båda mina ögon. Oväntat.

Den var liksom fin på nåt vis.



Drömde om solsemester häromnatten. Crazy.
Men vi kom aldrig iväg, för jag glömde att packa en massa essentialer hela tiden. Slet åt mig typ en pyjamas och drog, så vi fick åka från flygplatsen tillbaka hem för att jag skulle hämta bikini, solskyddsfaktor och lite kjolar och linnen. Men jag glömde alltid nåt. Så till slut hamnade vi i mormors stuga istället. Hennes stuga var vårat gamla hus, visade det sig.

Så kan det vara.





Om man prompt ska beblanda sig med kärlek och romantik, då ska det verkligen slås på stora trumman. Det måste vara värt den ansträngning som det faktiskt innebär. Det ska vara Hjördis och Algot-kärlek. Filmisk drömlivskärlek.
Med lite lagomt uppvaktande, och med massor av vardagshumor.
Ärligt, respektfullt, tryggt, andligt. Hemkänsla.
Kent och Agneta-kärlek, hehe.

Annars kan det lika gärna bero.

Kommentarer

Anonym sa…
jag grät också till den filmen. kände mig som en nörd. men den var faktiskt fin på något sätt.

Populära inlägg