tomhet och ett strävande efter vind

Jag har nog inget speciellt att skriva tror jag.

Blev mer eller mindre medtvingad på Bond igår. Hehe. Fick biljetten av en snäll bjudare, så ok då, tänkte jag, man måste ju leva lite...
Men så gick jag och köpte snacks till 4 pers, vilket gick på 156 riksdaler, så gratis kunde jag ju glömma.

Men det var en trevlig kväll och ett roligt initiativ från en bekant som jag sällan träffar.

Även om kvällen blev något för sen för en trött-tant som kliver upp senast 5 på mornarna, och som inte förstår sig på shaken-not-stired-agenten för fem öre.


I övrigt... ptja. Städar med Marie på dagarna. Börjar kl 6. Det är slitigt men går bra. Skönt med lite pengar ibland.
(Dock störs mitt en-tajtare-kropp-projekt (som jag aldrig fick nån peppande coach till förresten, så jag är min egen coach nu) något av fikarasterna i Coops personalrum. Jag skrev i somras att jag hade blivit Coop-tjock. Det skulle kunna hända igen... är alltför lätt hänt med det stora och alldeles gratisiga utbudet i brödkorgarna. Tur att jag slutar snart!)

Ska tydligen jobba min lediga helg på bageriet också, tog en av mänskorna där för givet när han ringde igår. "DET ÄR JU FARS DAG!!"
Jag har ju alltid rätt att säga ifrån, men vet att det blir ett väldigt hallå om jag vägrar att jobba alls den helgen. Det kommer sluta med att de ber mig dra åt... ja ni vet. Det är inte en främmande fras för dem att slänga sig med, när det är nåt som krånglar, nämligen.

Så jag får försöka pussla med kampanjen, kolla vilka tider det är möten för tjänst och annat, och hoppa in och jobba de nödvändigaste timmarna.


Och på tal om annat så skulle jag behöva gå och klippa mig. Sparar ju håret för fullt, men det är väldigt slitet nu, och skulle behöva en liten uppfräschning. Har inte klippt mig sen jag kom hem från Kroatien i slutet av juni (om man bortser från mitt lilla hemmaprojekt med IKEA-saxen, för att korta av det lite baktill... men det är också bra längesen nu), så it's about time.
Jao.



Så är det med det. Och så kan det ju vara i livet.

Kommentarer

Populära inlägg