I'm your socialworker

Jag följer Idol lite även detta år. Eller lite och lite... det verkar som om jag kommer hålla ett vakande öga på de flesta fredagsfinaler. Men jag känner mig inte fullt så engagerad som förr.
Dock gillar jag nya juryn, de är varmare, mänskligare, mer sympatiska - för att inte tala om mer välmeriterade - än den gamla.

Aaanyway, det är fem av de tävlande som jag bryr mig om. Anna.B, Loulou.L, Lars.E, Robin.E (alltså "rock-Robin", inte den andra Robin som går runt och ser allmänt obekväm ut på scen, och mest är kvar i tävlingen pga. ett någorlunda snyggt ansikte), och så är ju lille Johan Palm för härlig också.
I alla fall när han sjunger typ White Stripes och The Killers. Hans version av Coldplays "Viva la vida" var inte mycket att hänga i gran.
Löjligt musikalisk kille, hursomhelst.

Det var det om detta.


Jag är i Stenungsund och har det bra. Vi, Sundbergs och jag, var i Göteborg och hade det mysigt idag. Åt sushi och strosade och småhandlade lite.

På söndag flyttar jag in till stan och bor där några dygn. Det ska också bli roligt.



Ååh, det finns så många skivor jag vill ha. (Bland annat Glasvegas debutalbum.
Det är talangfulla skottar, det. "Geraldine" är bland det bästa som spelas i p3 just nu.)


Skulle även vilja kunna handla obegränsat på två nya favoritbutiker med inredningstema som jag upptäckte idag: Grandma's och Papeterie. Det var som att komma in i en drömvärld. Min drömvärld. Båda gångerna.


Förresten, för att återgå till musiktemat... lyssna på Club 8 - "Jesus walk with me". Väldigt mysig och fin. Dilbas nya är bra, också. Den hörs i Rusta-reklamen på teve, för övrigt. "Go easy", kan det hända att den heter.

Nåja.


Sen ska jag lära er en sak till innan jag avslutar. Och det är att de flesta tjejer vill bli lite jagade.

Och det var det om detta.


Häi häi.

Kommentarer

Aggisen sa…
Sanna,Sanna! Som jag har letat och letat efter ny blogg från dig. Och se! Och jag såg! Härlig blogg från Götet minsann! Inte dåligt. Det måste bara vara härligt att strosa i Göteborg nu på hösten. Och upptäcka diverse mysiga butiker. Önskar jag var med och ändå inte. Det här är bara DIN resa. Din alldeles egna, självupplevda resa. Varför? Because you´re worth it!! Hälsa Ida (jag skrev fel först och skrev Ica, hihi) och David, våra små vänner, och naturligtvis söta, lilla Rakel. Snusa på henne från mig. Kram till er alla! Ma

Populära inlägg