citat

Förra fredagen drog jag världshistoriens sämsta skämt. Självklart måste jag dela med mig.
Jag och Anna stod uppe i caféet och tomsurrade och hängde.

Jag: "Just ja, jag ska ju ha filmkväll hos mig sen... påminn mig om att köpa tändare!"
(Detta för att jag ville kunna tända ljus och göra mysfaktor, såklart.)

Anna: "Måste du ha tändare för att du ska ha filmkväll?"

Jag: "Jamen vi ska se den här 'Skyskrapan brinner'."

Hå hå ja ja.


Igår var mamma rätt så skoj. Hon hade väldigt ont i armen, så hon trodde att det var diskbråcket som hade börjat spöka. Detta skulle hon undersöka genom att testa ifall hon kunde lyfta armen. Men som hon uttryckte det, lät det mycket omständligare:

"Jag måste göra det här tricket och se om armen börjar på å släpa när jag höjer den."



I övrigt: Jag är sjukligt trött, ganska less rent allmänt, har nästan slagit sönder mitt näsben idag, och ser framemot morgondagens Gävle-tripp.
Ska försöka söka reda på en gammal bekants telefonnummer nu, och se om vi kan snylta till oss logi.



PS. Kleerup är så bra att jag till och med gillar låten han gör med Marit Bergman. Måste köpa skivan, med andra ord. DS.

Kommentarer

Populära inlägg