back on track


"Hands down; I'm too proud for love"

Hej bloggen och bloggläsare!


Vad kul att skriva igen. Jag tänkte fatta mig kort pga. abnorm trötthet och pga. att mina föräldrar sover i rummet intill. Vill inte knattra loss alltför länge.

Men vad ska man då berätta som ett slags sammandrag?

Sammankomsten i Umeå var väldigt bra, och det var det mesta som hörde till också. Restaurangbesöket, virrvarrandet i stan innan alla miljarder ungdomar i gänget kunde bestämma var vi skulle äta (även fast jag tydligen var väldigt negativ, och inte gillade indiskt... men det är sant, jag gillar inte indiskt! vad göra åt saken liksom ba typ), bastun, badkaret som jag och AnnaKarin till vår förvåning fann i vårt billigaste-varianten-på-Plaza-rum, hotellfrukosten, att träffa vänner man sällan träffar, att bila till annan stad och vara dj i framsätet. Och så.


"But with eyes shut
it's you I'm thinking of"


Kan också berätta att jag jobbat på StädZon i två dagar nu. Idag och igår. Skönt med en oväntad inkomst, så att man kan betala räkningar och så. Men att börja jobba kl 6 tar ju knäcken på en. Det är en enorm skillnad mellan att börja 6 och att börja 7 på morgonen.
Huvaligen, tur det bara är då och då. Förstår inte hur man kan ha det så på reguljär basis.

Det är olika, det där.


"But how we move from a to b
it can't be up to me
'cause I don't know"



I helgen har det varit en reunion av Korstagänget, som vi så hippt kallar oss.
Det känns mycket bra. Över sommaren funderade man ju nästan på om vi nånsin skulle umgås mer överhuvudtaget.
Samtidigt förstod jag att även dessa rutiner skulle återkomma mot höstkanten.

Så sant.


I torsdags styrde jag, med hjälp av de andra, upp och planerade för ett Bishop's-besök på lördan, med efterföljande myskväll hos Henke.
Och så blev det.
Vi var visserligen bara 4 st på Bishop's, men om jag får säga det själv så var det väldigt roligt och trevligt. Som Michaela påpekat i sin blogg så gick mycket ut på att vi blev mobbade för våra små förehavanden, med halvdant teckenspråk och annat.
Men vi kan försvara oss och mobba tillbaka - speciellt när allt görs i en glad och innerst inne kärvänlig anda. Hehe.


Hem till Henke tillfogades några själar. Vi spelade "Från A till Ö" och hade oss. Just like old times. Och jag somnade i soffan. Just like old times...


Kvällen före bjöd Jacob in till filmkväll hemma hos sig.
Mycket trevligt. Vi var: värden, undertecknad, Henke, Michaela, Sandra och sedemera även AnnaKarin.
Och det var doftljus (!) som luktade karl och kanel, Braveheart, Eagles, pizza, skratt, surr och tokerier.


Och genom detta blogginlägg har jag nu uttryckt min glädje över att livet återgått till det normala. För att vara lite lätt dramatisk.

Det kommer säkert några käcka citat allt eftersom också. Det brukar det ju göra.
Kommer inte på några just nu, dock.


Däremot, apropå citat. I lördags satt jag och kollade en stund på mitt och Maries mästerverk till film från 2006. Vår Skottlandsresa. Vilka grejer vi slängde ur oss! Vi var sanslöst roliga mellan varven.

Som när jag med min skakiga handföring försöker filma lite i Edinburgh medan Marie kämpar med högertrafiken.
Jag filmar henne och berättar hur duktig hon är, jag filmar ut genom fönstren och visar lite stad och lite trafik, medan jag lugnt och sakligt säger: "Det är hur varmt som helst, vi har rumpsvett utav bara sjutton...".
Kameran riktas mot mina bara knän (hade pga. värmen dragit upp kjolen en aning), och jag fortsätter i samma sakliga ton: "... och jag sitter och visar knäna här, på ett mycket läckert sätt, för att locka... locka lite lokalbor."

Ganska lustigt.


Nu ska jag sova för typ hundra år sen. Börjar dock inte jobba förrän 12 imorgon. Uuunderbart att få sova ut!


Kram.

Kommentarer

Populära inlägg