you'll be calling but I won't be at the phone

Nej men hej.

Oj vad klockan är mycket.

Jag är i Maland.
Satt här och lökade förut också. Men seg dator kräver mycket tid.
Sen har jag och mamma sett två Gilmore-avsnitt, sen kom jag på att jag måste göra lite mer grejer på nätet (stämpla och maila jobbansökningar), och när jag ändå satt här, passade jag på att lyssna på Din Gata i p3, från i torsdags, när Hasse blev uppringd av den där programledarsnubben för att förklara de 144.000. Sen berättade programledarsnubben om hans syn på Jehovas vittnen som barn.

Det var rätt underhållande.
Hasse skötte det oväntade telefonsamtalet snyggt och avspänt.

Nu lyssnar jag på onsdagens Morgonpasset, som gästades av Amanda Jenssen, för det missade jag live.


Hmm, vad ska man säga?

Försommaren är här. Det är underbart. Jag är kär i livet, och tacksam över varje solig dag.
Maj är min favoritmånad. (Okej, september också, men nu är jag in the mood for spring.)

Björkarna har slagit ut sina underbara gröna blad, det luktar gräs, himlen är blå, solen värmer, livet är ljuvt, små ljusa fräknar samlas i ansiktet, människor är glada och känner livet i sig, mjukglass räknas plötsligt inte längre som onyttigheter-man-inte-borde-äta-under-veckorna, jag och AnnaKarin cruisar runt i stor-Subarun och njuter av Jakob Hellmans genialitet.


Och osedvanligt många mini Coopers förgyller vägarna denna vår!
Vi, några, såg en väldigt snygg, blå rackare med vita ränder tvärs över sig, när vi var ute och for i söndags (det har varit tjänstehelg här i stan, hejlivat värre, fast det känns att man börjar bli till åren kommen).

Jag har alltid velat ha en mini Cooper. Helst en röd. Gärna med såna där vita streck, som snygg-blåa hade.
Förut motsatte jag mig de nyproducerade modellerna, en gammal hundkoja skulle det vara! Men nu tycker jag de nya är minst lika fina... och de lär ju vara mer trafiksäkra än de gamla rackarna.


Men men, denna sommar nöjer jag mig med lill-Nissan. Pappa har lovat att betala besiktningen, så det blir nog att jag ställer på'n snart ändå. Hade tänkt skippa det, men det kan vara skönt.
Man blir liksom lös och ledig, och det blir enklare att freestyla lite i vardan.


Jag har hosta och feberkänslor också, apropå nåt annat. Har mått lite tjyvtjockt i halsen sen lördag kväll. Får se varthän det leder.
Sov mellan 14.20 och 17.00 efter jobbet idag. Vilt och galet, jag vet.

Men så kan det vara i livet ibland.


Jo förresten. Hittade ett sms i utkorgen, som jag skrivit som en note-to-self. Det innehåller några låtar från olika sammanhang. Tänkte redovisa lite kort.

Högst upp står Christian Kjellvander - When the mourning comes.
Jag såg hans underbara konsert i Musikbyrån live, när det gick, och denna låt fick mig att gråta en skvätt.

Sen kommer Joakim Thåström - Flicka med guld.
Nån önskade den i p3 en morgon när jag promenerade till jobbet. Tror jag hört den nån gång innan, för långliga tider sedan. Väldigt fin är den i alla fall. Lyssna! (Fast det är väl typ bara jag i hela Sverige som inte är bekant med den sen innan, eller?)

Nummer tre i min minilåtlista är Håkan Hellström - För sent för Edelweiss.
Jag hörde några snuttar av några nya Håkanlåtar i radio, och tänkte "näää... han är nog inte min kopp te längre...". Sedan hörde jag ovan nämnda låt. Och så var jag såld igen. Vackert.

Listan avslutas med mainstream och lättvindighet: Daughtry - Over you. Jajemen, det är grejer det! Den är extra bra att cykla till, har jag märkt. Testa vetja.



Detta blev en märklig blogg. Jag finner ingen röd tråd.


Klockan är halv tre. Jag ska hänga med mamma på studium halv elva imorgon (idag). Det blir nog bra. Har resten av dagen till sömn... om jag inte är sjuk när jag vaknar. Då blir det bara vila, hela dan.


Nu ska vi se om Amanda behagar dyka upp i webbradion snart.

Godnatt på er!

Kommentarer

Wisconsin sa…
oh nej! Inte Daughtry! de är ju sämre än Nickelback och Takida..
S sa…
mäh. vad säger du. chris daughtry var phett bäst i am.idol 2006! så det så. och curly sue är väl en fin bit, apropå takida. bort med negget nu marcus!
Wisconsin sa…
mnjae. jag vet inte. jag är lite neggo till daughtry, takida och nickelback. och appropå idol 2006 så känner jag mig som Simon Cowell just nu: That was absolutely dreadful!

fast inte vet jag. han kanske gillar daughtry?

Populära inlägg