det fladdrar till i en tyllgardin

Jag och Anna jobbar som as i helgen. Men vi får ju vara tillsammans i bageriet, så det blir många skratt.
Speciellt frampå eftermiddan, när man börjar bli övertrött.

Igår, till exempel, när Anna skulle göra några gräddtårtor att ställa i montern, frågade hon mig:
"Ska jag göra hallon, jordgubb eller blåbär?"

Jag: "Blåbär kanske vore kul! Fast jordgubb... " (kanske säljer bättre, eller nåt sånt, tänkte jag säga).

Anna: "Hallon blir nog bäst."

Jag, som ett uppgivet barn, utan att tveka: "Hallon... blir nog bäst."

Men se! När hon stod och fixade tårtorna, skrek hon plötsligt "MEN JAG ÄR VÄL MILLENNIUMETS ÅSNA!". Hon hade nämligen lagt på jordgubbssylt istället, så jag fick min vilja igenom.

Jag slutade jobbet vid halv fyra igår (tja, idag med för den delen). Kom ut och upptäckte till min förvåning att det var varmt och soligt.
Råkade ta fel buss hem - en plusbuss som for genom ett trevligt villaområde i Bosvedjan, och genom Haga och Skönsberg och allt vad det var.
Det var underbart, jag kände mig som en turist som satt med p3 och Radio Guld i lurarna, och njöt av den vackra naturen utanför bussfönstret.

Jag bad chaffisen om att få hoppa av på Hellbergsgatan, vid uppfarten mot Tjädervägen. Det blev en alldeles lagom promenix hem, och jag njöt i fulla drag av alla olika blomdofter, av de ljumma vindarna, de gröna träden och den varma solen.
Än en gång insåg jag att jag inte hör hemma i en lägenhet i Korsta.

Jaaaag trivs bäst i öppna landskap... osv.
Längtar verkligen efter vildvuxna ängar och gröna, böljande hedar. Efter träd i miljarder, och absolut frihet.


Oj så högtravande det blev...

Jag kom hem, sov som ett as, kollade dubbelavsnitt av "Scrubs" plus annat bra på teve.
Sen strök jag kläder, tog en dusch, och slocknade.


Idag har det varit jobb igen. Mycket, igen. Men kul med Anna, igen.

Men mer om det en annan dag, nu är det bröllopsdagsfest hos Langsjös, och: Melodifestivaal!
Rösta på Sebastien Tellier nudå!!


Puz.

Kommentarer

Populära inlägg