If it makes you happy

Kom på vad det var i musikväg jag ville ha sagt igår, förutom att höja "I'm yours" till skyarna.
Nämligeeeen:

Jag är ingen R&B-tjej. Verkligen inte. Jag föraktar (artisterna, inte personerna) Rihanna, Leona Lewis, Pussycat dolls och allt vad de heter.

MEN. Det finns ju undantag inom det mesta.

Just nu älskar jag nämligen Chris Browns dänga "With you". Alltså, vad söt den är. Erkänn!
Well, den tilltalar mig i alla fall.



Sen är ju "Irreplaceable" med Beyoncé fortfarande en fin bit.


Så kan det vara.


Det blev vt-efterfest igår förresten. Jag, Jacob och Henke satt i köket och surrade. Vid 23 började jag känna mig hungrig och rota runt i kylen (att vara hos Henke är som att vara hos Jerry Seinfeld... inte för att jag vet hur det känns att vara där, men jag känner mig i alla fall som Kramer - på ett bra sätt - när jag rotar i H's kylskåp...).

Efter gemensamma rota-insatser hittade vi fetaost, oliver och två lådor rödvin. Inte två fulla lådor alltså, men... det räckte.

Så då blev det myskväll med "Must love dogs", som H insisterade på att vi skulle se. Han gillar den skarpt, men bara i smyg förstås.
Jag förstod inte så mycket, för vi pratade så mycket, men det var mysig ljussättning och fina miljöer i den.

Sen vet jag inte hur vi fick för oss att börja kolla på "Troy". Men så blev det.
Fast inte hela filmen, för när J hade varit på kisspaus, upptäckte han att klockan var 3. Så vi sa tack och godnatt och begav oss uppöver Korstabacken.


Idag har jag varit på stan (= banken, McD och Wayne's) med Marie Bruks... eh, Rydberg. Sen har jag städat och grejat lite hemma. Satt upp vita spetsgardinerna igen. Trivs mycket bättre med dem.
Även sovit, kollat teve, surrat och gjort lite brevtjänst med Michaela... och så.

Det blev inget bokis, ty jag hade sån värk i huvud och kropp, så jag var tvungen att ligga och löka med en filt i soffan.
Tråkigt. Saknade min lilla grupp.

Sen ville pappa byta boende med mig för en natt. Han ville gärna se hockeyn på femman, nämligen, så föreslog att han kom till mig med bilen, så kunde jag ta med den hem till mamma, så kunde han sova i min lägenhet och gå därifrån till jobbet.

Det lät bra i mina öron, så jag gick med på det hela.

Jag börjar inte jobba förrän 12 imorgon, heller. Skönt.


Nu blir det sova av, baske mig.


Glad fredag och trevlig resterande helg!


PS. Hade rolig dröm inatt. Bara så ni vet. DS.

Kommentarer

Wisconsin sa…
Hm. chris brown.. jag var tvungen att lyssna vad det var för nåt. Nä, jag är ju inte heller nån sån där R&B-tjej. men den har jag ju hört, och den är ju ganska lik Beyonce's Irreplaceable. Eller gitarrerna, kompet och allt det där är lika varann. Badrumsmattan alltså. De är exakt lika. Eller? de känns ganska lika iaf. jag har sagt "lika" ganska mycket nu va? meeen.. det är väl en trevlig låt ändå, antar jag.
Anonym sa…
Hej. Du har en liten, liten present att plocka upp vid tillfälle. Lr så plockar jag av den hos dig vid tillfälle. Bara så att du vet, monsterget.
S sa…
hörrni marcus och johanna. jag har bara en sak att säga. ja, låtarna är baske mig ganska lika!
och: vad kul med paket! jag kommer och hälsar på vid tillfälle. eller vice versa. :)


hur många saker var det jag sa nu? bara en? jag sa ju det...

Populära inlägg