Dating the drummer..?

Men hej och hallå bloggen,

eller hej och skeppohoj, om man vill vara lite Björn Gustafssonig (han är gäst i "Robins" imorgon kl 21 förresten, missa inte!!!).


Jahaja. Jag har spelat trummor nu. Det var första gången.
Men jag har velat det iii... 6 år.
6 år av att sitta och tomslå på bord och knän och allt annat som går att slå på.
Så det var på tiden.

Som tonåring var jag för rädd för att vara novis bland folk som inte var noviser. Jag fick ett erbjudande av en grabb jag hängde runt med. När jag var och hälsade på honom. Vi skulle gå till nån skola, och han skulle lära mig.
Men jag fegade ur. Han kunde ju! Jag kunde inte. Det blev obekvämt och pinsamt.

Nåväl. Nu om åren är jag mer bekväm i mig själv, och i att göra bort mig.

För nån vecka sen började jag prata med folk om att jag verkligen måste ta tag i mina trumdrömmar. Och att jag (och Sandra, som drömde lite om samma sak) måste börja hålla utkik efter typ kurser.

Så dök jag på en annons i tidningen, bara nån dag senare. Gratis musikworkshop på Pipeline - trummor, bas, gitarr. För tjejer i alla åldrar.
Det gick alltså av stapeln kl 13 idag.

Självklart var det mest flickor i övre tonåren... och jag och Sandra.
De flesta verkar ha grejat med musik tidigare, så jag fick lite ångest och ville rymma. Men Sanna du är 22 år gammal. Sa jag till mig själv. Och stannade kvar.

OCH DET VAR DET ROLIGASTE JAG NÅNSIN GJORT!
Hann i och för sig bara lära mig nåt baskomp i fyrtakt (eller inte vet jag, jag talar som en nybörjare, eftersom jag är en) och ett.... fill? Jag hade öronproppar och hörde inte riktigt vad instruktörskan sa.
Vi var en grupp om fyra som var där samtidigt. Jag, Sandra, ett trumproffs och hennes bandkompis som också var vass.
Men jag sket i att känna mig dum pga. detta faktum.
Det var snarare inspirerande att se och höra de tjejerna slå loss. Det fick mig att vilja ännu mer.

Intruktörskan (som har spelat i Stereo Starboy, by the way) hävdade att hon var djupt imponerad över hur snabbt vi noobs lärde oss, och hur taktfasta och dana vi var.
Det var människor från ST och Dagbladet där också. ST ska göra detta till nåt stort söndagsreportage, så snart är man lokalkändis minsann.... och jag som är så ful i håret idag. Suck.


Jag är så exalterad så jag vet knappt vad jag skriver, det här ser säkert helt osammanhängande ut. Haha.
Sitter på kultan och håller på att kissa på mig. Ska gå till bussen och åka hem typ strax.


Men detta ska vi ta tag i! Jag ska bli proffs på trummor, och oj oj, vad livat i holken allt kommer bli.

Jag vill inte skriva och berätta om nåt annat idag, för jag har inte så mycket annat på hjärnan just nu.


Hej så länge.

Kommentarer

Aggisen sa…
Underbart, Börje!! Klart att tjejen ska ha ett trumset. Och pinna loss på.

Ser fram emot att se dig bakom nämnda instrument och...förresten, så kan jag redan se dig för min inre syn. Men det blir intressant att höra dig, det kan jag inte riktigt ännu. Kul! Kram Mum

Populära inlägg