I have my books and my poetry to protect me

Jag är i Stöde med mamma och pappa.
Det är jättemysigt. Älskar att vara här, i systers underbart lantliga hus, och bara hänga. Vara ensamma tillsammans, allihop.
Barna leker och spelar tevespel. Erika lagar mat och kollar på Notting Hill i frukostteven.
Pappa ligger i soffan och vilar, Anders och Simons klasskamrats pappa språkar i vardagsrummet.
Och här sitter jag, en bit ifrån, men tillräckligt nära för att höra det mysiga sorlet. Och hojta om jag vill nåt.
Bullerby-liv. Som det alltid borde vara.

Vi spelade hockey förut, det var kul. Eller bandy kanske det heter när man kör med boll?
Well. På isplanen utanför dagiset.
Jag och Erika finåkte med graciös armföring också. Och undertecknad drattade rejält i backen.

Vi kände oss som Köping-gänget. "I en annan del av Stöde".


Jag och AnnaKarin hade schlagerkväll igår. Men jag skrek högt, och AnnaKarin dog inombords, när Kebabpizzan vann över Lasse Lindh.
Vart är världen på väg?

Björn Gustavsson var bäst på hela kvällen, som väntat. Jag dog av rolighet.

Sen däckade vi i soffan vid midnatt.


Nu ska vi äta.


Peace.

Kommentarer

Populära inlägg