Britta Persson - Cliffhanger

Filmen vi såg hos Jake-a-roo i onsdags hette "The ringer" (om man gillar att roa sig med att prata svenska med amerikanskt uttal - och det gör man ju förstås - är det ganska kul att föreställa sig att den hette "det ringer") och var en komedi med Johnny Knoxville (trevlig prick det där).
Han spelade utvecklingsstörd för att kunna delta i typ OS för särar, förhindra regerande mästaren, och på så sätt dra hem en ansenlig summa pengar som skulle gå till att sy fast städaren/trädgårdsmästaren Slavis avkapade fingrar.

Den var väldigt rolig faktiskt.
Bara det att Slavis söner hette Slavi 1, Slavi 2 och Slavi 3 var ganska obetalbart.

Kul var också att Karl från Garden State (nörden med pyramidspelen som där jobbar på Handy-world) och Chuck (?) från Elizabethtown var med.

Men mongot som Knoxville fick dela rum med, var klart coolast.

Så just nu är mitt favoritkraftuttryck:

Oh my stars for the love of Lisa!



Just nu är jag i Maland, och skriver i princip sovandes.
Det gräver lite i min mage, men jag orkar inte äta nåt. Har känt så i några dar nu. Jobbigt att tugga, liksom.
Kanske jag har tryckt i mig för många mackor på sistone, så att magen börjar ryta ifrån?

Nåja. Ingen har väl dött av lite dålig matlust.


Eftersom det är fredag tänkte jag bjuda på lite roliga Mattsson-citat.

Börjar med det som pappa sa förut, när jag och mamma hjälpte honom att plocka fram intressanta bilar på Blocket.se.

Han skulle peka på nåt på skärmen, och rev med sin fummelnäve ner min Fosters-öl från databordet. Han sprang iväg och hämtade skurmoppen och härjade på med den (under tiden yppade jag och mamma nåt om skärmsläckarn - som inte pappa vet vad det är för nåt).

Mamma beklagade sig över hans nervösa läggning.

Pappa: "Jag är inte nervös! Jag är lika lugn som en skärmsläckare, jag!"

Jaha, och vad var det mer som var lite sådär småtrevligt..? Måste gå ner och kolla post-it-lapparna med citaten.

Jo just ja. Vi satt vid matbordet och flumsurrade. Jag var exalterad över kvällens premiär av Så ska det låta. Pappa spelade svår och un-impressed. Han sa:

"Jag tror inte det blir så kul på Så ska det låta..."

Jag: "Men sådär säger du alltid. Och sen sitter du där med full hals."

Där fick jag till det.

Jo, och sen var det när vi kom in på bilprat. Mamma blev kär i en Peugeot 407:a på CityGross-parkeringen idag. Så hon sa att hon ville ha en sån. Pappa började spy galla över franska bilar, och säga saker som "Over my dead body!", men kunde inte riktigt förklara varför. Mamma blev sur.
-"Kan du förklara varför, istället för att bara älta?"
-"Dom kan orsaka magsår!"
-"För att de är utländska?"
-"För att dom är franska! Dom ska laga mat dom... fransmännen."


Koko bahia.


Åh vilken spänningshuvudvärk jag har nu när jag har inmundigat en bira och sitter och slappnar av.
Det var ohemult stressigt på jobbet idag.
Jag blir så otroligt aggressiv när jag är trött och jäktad. Smäller i dörrar, muttrar, stampar med hälarna omotiverat hårt och har mig. Inte att leka med!


Men nu blir det teve och så rå.

Kommentarer

Anonym sa…
Tre orsaker att älska din blogg;

Du blir arg på degbunkar,
du kommer på geniala maskulina namn som Thunder,
du böjer sär till särar i plural,
och du stampar med hälarna när du blir arg. Splendid!

Jag känner att det kommer bli en trevlig afton imorgon. Adjö!

Populära inlägg