nieces & nephews

Just ja. Måste skriva ett till inlägg och berätta om Ella och Ludde. De har varit så söta och roliga idag.
(Langsjös har varit här på mat, choklad, teve och lite lek.)

I början av samvaron satt jag och barnen hopkurade i soffan och kollade på "Pelle Svanslös". När Pelle och hans syskon var små, och stod och lapade mjölk i lagårn, sa Ludvig, helt inne i filmen: "Är det där Pelle Lössvans?"

Efter maten lekte vi Gömma nyckel, allihopa (nästan...).
Det blev så småningom Ellas tur att gömma. Nyckeln alltså.
När hon ivrigt ropade "KLAAAR!", och vi frågade "fågel, fisk eller mittemellan?", svarade hon tveklöst, högt och glatt: "LEJON!!"


Några timmar senare kollade jag och Ella på bilder på datorn. Det dök upp en bild från studentdagen 2005, föreställandes mig i studentmössa, och mamma utan studentmössa.

Ella sa förtjust: "Hee, däj äj mojmoj... och duu. Näj du va polis."

Jag: "Nej, det var när jag slutade skolan."

Ella: "Aaa. Men du såg ut som en polis!"


Gullegull.

Kommentarer

Populära inlägg