Kiss my arse, size zero

Jag hittade nyss min gamla blogg. Det var väldigt kul att läsa'n. Från hösten och vintern 2005.
Jag skrev bättre på den tiden. Men det förklaras även varför, i ett inlägg där. Jag skrev nämligen bara när jag hade något speciellt ämne att avhandla.

Nu mer freestylar och tomskriver jag mest om allt och ingenting.


Men vet ni vad jag har lite svårt för?
Jag har lite svårt för ganska mycket, i och för sig. Men bland annat följande två saker:

*När folk snor ens säregna ord och uttryck rakt av och börjar använda dem frekvent (vilket jag säkert själv gör i parti och minut - det man stör sig på hos andra är ju ofta det man stör sig på hos sig själv också).

*Det andra har jag glömt. Det flög nyss ur huvudet totalt. Just typiskt, när jag för en gångs skull hade nåt genomtänkt på g.

Nåja. Det kommer väl tillbaka till mig.


Alltså, jag måste börja röra på mig. Men jag har lagt ner det här med att försöka göra min kropp snygg enligt rådande ideal, för att den ska behaga en man. Sånt är bara dumt.
Nu ser jag till hur jag, och bara jag, vill att den ska se ut.
Den eventuella man som nån gång får mig, han får helt enkelt gilla läget. Min kropp ingår i priset, liksom. Gillar han inte det han ser från början, kan han ju leta upp nån som är byggd på annat sätt.

Men i alla fall. Röra på mig. För min egen skull. Och för att det finns grejer jag vill förändra. Förbättra.

Har kollat upp en del om Powerplate-träning. Ida har ju vurmat för det ett bra tag, och när mamma kom hem från Ängelholm, hade hon följt med Greta på sånt två gånger, och var helt såld.
Tydligen är det toppen när man har fibromyalgi, och även när man har oönskade celluliter.
Jag har både och, så jag känner mig jätteivrig.
Eller kände. Tills vi kollade upp vad det kostar. Det finns nämligen enbart på Belle Visage, i denna stad. Och ett tiokort kostar... vad var det? 1250 kr, tror jag. Helt sinnessjukt.
Jag borde undersöka om det finns nån hjälpfond. En cellulitfond kanske, haha.

För det vore onekligen kul att testa.
Annars har jag ju alltid min Orbitrek stående i klädkammaren hemma.

Men jag tänker hursomhelst aldrig anpassa mig efter rådande supersmal-ideal!


Apropå annat så tänker jag nog ge mig ut på laptop-handlande i mellandagarna. Om jag har råd. Jag tror jag har det. Får räkna lite på det.
Men jag skulle behöva nån med mig. Nån som kan vägleda mig lite.
Frivillig kan ju anmäla sig på valfritt sätt.


Well.
Nu ska jag gå ner till mamma igen.
Min bajsande katt får klara sig ensam inatt. Det är ett risktagande, eftersom jag bäddat med vita lakan och överkast. Det ligger gamla lakan och handdukar ovanpå förstås, men om hon blir tillräckligt dålig, skyr hon inga medel, eftersom hon då inte hinner till lådan (tycker hemskt synd om henne förstås, men är även bra less på att torka kattexkrementer från golvet... och nu har röven börjat vara sig av allt bajs också, för att vara riktigt fräsch).
Men men. Jag vågar inte sätta mig och köra till Korsta nu. Skulle ju bli överfallen, rånmördad och våldtagen på parkeringen...


God afton!

Kommentarer

Populära inlägg