Alzheimers, någon?

Imorse var det grått och fult ute. (Som nästan alltid nu mer.
Man känner sig oftast som ett djupfryst torskblock.
Även när det inte är så kallt.)

Men sen snöade vackra flingor. Nu skiner solen lite försiktigt.
Kan man vara annat än glad?
Speciellt när Amanda Jenssen sjunger Melaine Safkas underbara "Look what they've done to my song" i p3, och Ella är här och vi äter glass med karamellströssel och för mycket chokladsås?

Nja.

Jo just ja. p3 spelade även Jeff Buckleys version av "Hallelujah" (mycket bättre än Cohens). Happy happy joy joy.


Annars... tja.
Trevlig taco- och idolafton hos Henke i fredags. Michaela, AnnaKarin, jag, Jacob och Henke då.
Det var gott och kul och Marie vann Idol men det gör ingenting. Nog för att det hade varit asfett om Amanda vann, eftersom en spännande och lite annorlunda artist som etta skulle vart nice for a change. Som man säger.

Men men. Hon spelas ju redan i p3, så det är lugnt.

Igår kväll var jag och Michaela här i Maland med mamma. Det var Martinis och tacos (igen), mysfaktor och "The notebook". Och en massa galna upptåg i köket...


När jag kom igår hade jag med mig en räkning som jag skulle betala via Internet (den ska vara inne imorn egentligen), men engångskoderna hade jag glömt hemma.

Imorse åkte jag hem, för pappa hade lånat min lägenhet (gubbkväll i Korsta igår) och skulle då ta bilen tillbaka hit till Maland.
Väl hemma i Korsta insåg jag att allt mitt smink var kvar i Maland.

Så jag packade om lite, tog med engångskoderna och lite annat, och följde med pappa tillbaka hit.

Och här är jag nu, med engångskoderna, och utan räkningen.

Briljant.



Nu ska jag gå och pyssla med Ella. Klippa och klistra och sånt som hon gillar, lilldocka.

Kommentarer

Populära inlägg