Lördagens längtan

Jag ska ut och plocka fallna äpplen med mamma, men kom på att jag måste blogga först.
Eller det måste jag egentligen inte, för jag har inget att berätta.

"Arbetslös och meningslös men lever glad ändå."


Mitt hjärta längtar till Skottland. Irland. England.
JAG VILL DIT NU.

Ibland känns det som om jag skulle kunna sälja min lägenhet och delar av mitt bohag, bara för att kunna åka dit. På vinst och förlust. Starta upp en ny slags tillvaro.

Det är ett slag av längtan som griper tag, knyter ihop min mage och nästan gör mig illamående.

Men den går över ganska fort. När förnuftet och rädslan säger till. Det brukar inte ta många sekunder...


Nåja. Jag får väl nöja mig med att läsa "September" och längta.

Men nu äppelplock.

Kommentarer

Unknown sa…
oh.. det var lite roligt att läsa. för jag har tänkt på skottland också. ganska mycket nu de sista dagarna, för det är samma väder och samma årstid och så just nu som det var för ett år sen då jag var där. jag längtar också.. det var en rolig resa!
S sa…
wow. coolt! för jag var ju inte ens där på hösten. men det är nåt med denna årstid som gör en alldeles... jag vet inte. till sig i trasorna. vi kanske borde samla ihop en liten hög med folk och bege oss dit snart. :)

Populära inlägg