Did you know that my new seat is by the phone?

Alltså. Jag och Michaela blev kära i en grisbonde i söndags.
Anders Jönsson från Dalarna.
Det blir till att följa "Bonde söker fru" i år igen. Hade inte tänkt det, men vad gör man inte för kärleken?

Lite problematiskt att dela objekt, bara. Men jag har erbjudit mig att beundra hans polare med polisongerna (ni vet ju hur jag gillar sådana) istället. Fast han hade så spetsig snok...

Nåja.

Jag, Linnéa och Marie hade tjejmiddag hos mig, med VT-genomgång och sällskapsspel, för våra jäntor i lördags. Det var kul och mysigt. Och Michaela var special guest star.

Men jag tänker aldrig mer göra Nynningen, när jag spelar Cranium.
Sist jag gjorde det var på pokerkvällen hos Henke. Jag nynnade frenetiskt på "Singin' in the rain", men AnnaKarin gissade bara på Bumbibjörnarnas theme.
Nu i lördags nynnade och mmm-ade jag med basröst och twist-vickande (sittandes på en stol) på "Let's twist again", men Linnéa fattade noll.

Det är tacken det!

Eller så är jag bara tondöv...

Efter partyt sov Michaela över hos mig. Vi kollade på "Skönheten & Odjuret" och sjöng med, och kom fram till att jag är Belle (för jag läser massa böcker, och min pappa är som den där uppfinnargubben, och dessutom kallar pappa mig för Belle eller Bella ibland), och Michaela är den där söta koppen, Chip. Hennes mamma är Mrs Potts, och min mamma är garderoben.
Torbjörn.V är Clocksworth. Osv. Resten av liknelserna lämnar jag därhän.

Men det är en underbar film! Fortfarande.

"Och som jag brukar säga: Är det inte barockt så är det tråkigt." Haha.



Moving on.


Hösten är Christian Kjellvanders årstid. Idag har jag återupptäckt Introducing the past-plattan.

"Where did you go
when I needed you the most
Did you set course for the golden west-coast?"

Ja, River raffle håller ännu.

"But it was real
you were the morning of my day
But your dawning for someone else
keeps me afraid"



Det är sådär i livet.

Usch, jag måste sluta säga som min f.d. chef. "Det är sådär i livet. Det är en kamp i livet. Livet leker". Det sistnämnda när han känner sig uppåt. Eller när han frågar hur det är med en. Vad man svarar, det bryr han sig inte om.

Jag måste dit och skriva på behovsavtal imorgon. Blä.

Men före det ska det bli brevtjänst med Marie.A.

Det är så kul att vara hjälppionjär! Har aldrig upplevt det så härligt som denna gång. Känner mig nykär i sanningen och Bibeln. Allt är så fruktansvärt häftigt och härligt.


Ja, men då så. Jag tror inte jag hade nåt mer på hjärtat för denna gång.

Massagen hos Anki i fredags var för härlig, förresten.
Fick mindre värk i kroppen efteråt. Men började däremot må sämre i psyket. Paradoxalt, som allt annat i livet.
Fast tröttheten och alla jobbigheter kom väl ikapp när jag slappnade av, kan jag tro. Så egentligen var det inte så paradoxalt...



Okej, men hejdå då.

Kommentarer

Populära inlägg