Jag bilddagbokar.
Det var längesen sist.



Helgens sammankomst var underbar. Speciellt söndagen. Allra särskilt de två sista talen. De är oftast bäst. Mest uppmuntrande och motiverande.

Men jag gillade allt. Intervjuerna också. Pappa var så gullig när han berättade om sin sossetid, med arbetarskjorta och 'schletna' jeans; 'man ville ju inte se ut som en vanlig svensson'.

Kul träffa vänner också, som vanligt.

Och Plaza var fräscht och skönt.


Jag mår rätt dåligt annars, tackar som frågar. Det är så mycket som tynger mig, som inte borde behöva göra det. Inte så mycket i alla fall.
Jag oroar mig för mycket över andra. Ligger sömnlös vissa nätter (inatt t.ex.), funderar, grubblar, får hjärtklappning, gråter en skvätt.
Men då är oron för andra kombinerad med oron för mitt eget. Ekonomin, mitt sätt att vara, min otillräcklighet, min ensamhet, att bli orättvist behandlad... allting bubblar upp.


Natten: mensvärk vid 21; tog 1g Alvedon forte. Somnade vid halv ett. Vaknade en timme senare. Hjärtklappning, etc; allt som jag nyss nämnt.
Skrev dagbok, drag ett stort glas vitt vin, läste lite Viveka Lärn. Kände mig lugnare. Somnade vid halv fyra.
Vaknade nio, mensvärk i en halvtimme. Jag grät lite och tog en till 1g-alve. Somnade vid halv tio, tio.
Mobilsnoozade vid elva. Mamma ringde strax efter.

Uppstigning.

Jag är rätt seg idag.


Sitter i Maland, ute är det mulet med lite hopp om sol, och jag slösar min sista semesterdag på Internet. Måste.
Har sökt lite jobb och så.


Ska gå ner snart, och se om något finns att äta.

Kommentarer

Populära inlägg