I like big butts and I can not lie

Sitter nu och läser om LCHF. Low carb high fat. Typ som GI, fast strået vassare.
Om att äta så lite kolhydrater som möjligt, och så mycket animaliskt fett som möjligt. Tydligen åt man så förr i världen, och tydligen rasar man i vikt av det.

Plus att massor av människor blivit av med sin fibromyalgi tack vare att de börjat med LCHF.
Verkar helt underbart. Jag som ständigt fantiserar och drömmer om mat nu. Och har fibro.

Tänk att bli uppmuntrad till att äta bacon & ägg-frukost, kaffe med grädde i, rejäla köttbitar med bearneisesås till middag, grädde och bär till efterrätt.... åååh.
Nog skulle jag kunna leva så! Utan potatis och liknande. Utan bröd.
Det skulle man ju lätt palla. Det blir liksom inte en kortsiktig kur, utan en helt ny livsstil.
Som gör att man slipper värk. Det verkar för bra för att vara sant.

Jag ska ut och köpa böcker av Sten Sture Skaldeman imorgon, arla morgonstund!!

Ska nog börja Cambridgeupptrappning redan imorgon också... det här är ju inget liv. Speciellt inte som det är släktmiddag här hemma imorn kväll. Ostfylld fläskfilé ska mamma bjuda alla andra på. Det skulle tokhyllas på LCHF-sajten. Bara man skippar klyftpotäterna, eller äter bara pyttelite av dem.


Oj oj, många rön att hålla reda på. Men att äta kött och fett verkar vettigare än att äta pulver...


Nåja, hursomhelst är det dags att sova nu.


PS. Skandal att Melinda åkte ur American Idol. Hon skulle ju möta Blake i finalen och vinna hela skiten. D.S.

Kommentarer

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hej sanna, tyvärr måste jag informera dig om att du inte kan äta bär pga att dom innehåller fruktsocker=carbs. bean som du troligtvis tänker göra på pulver är en mardröm eftersom den är rik på potatismjöl och annat smått och gott=carbs. grädde och andra mejeriprodukter går bort direkt eftersom dom innehåller...carbs.

/joakim - self proclaimed diet expert
S sa…
Bär har jag läst på om, och vet att jag inte bör äta. Men blir man toksugen på nåt på jobbet, är det bättre att sno ihop grädde och några blåbär, än att pula in en chokladboll, som ju är ganska lätt hänt ändå. Pulvret skippade jag helt, och trappade upp till tre riktiga måltider redan dan efter. Mejeriprodukter innehåller förhållandevis pyttelite kolhydrater, som vi säger i Sverige, och därför tillåter jag dem i måttlig mängd i min kost.

Populära inlägg