Yea I know

Hej hej hallå där,
vilken pissig dag, jag sa ooooh vilken pissig dag
och regneeeet
det bara öser ner.

Allt jag har vidrört har rasat eller krånglat eller gått sönder, på jobbet idag.
När jag fått tillräckligt många vredesutbrott, och var jättestressad, och en strut med pikeringsgelé var spårlöst borta, fick jag ställa mig mitt på golvet och djupandas och göra armgester, och sansat säga "jag är större än det här problemet".

Sen skjutsade jag in en mjölbinge på hjul rätt in i väggen i full karriär.

Sen hittade jag struten.


Jag har träsmak i arslet, men när jag för en gångs skull har Internet igång, och det går ganska snabbt, är det lika bra att uträtta alla ärenden jag har.
Hinner nog inte vara i Maland mer denna vecka, så passar på, som tysken säger.
Så nu bilddagbokar jag för fulla spätt.


Det var countrytema i American Idol förut. Martina McBride var med. Great success förstås, vad annars?
Och lill-ayatollan åkte ut. Äntligen, för han var ju verkligen dålig. Men man älskade honom ändå, och jag kände mig lite sorgsen när han grät i slutet. Han började gråta redan när de satt i sin lilla botten-3-grupp.


I torsdags kväll bestämdes det efter många om och men att jag skulle ha en improviserad inflyttningsfest, som en förfest innan Gatufesten (det var därför jag inte drog dit folk som inte skulle ner på stan sen - om de inte bodde inom gångavstånd förstås. För det blev sån kort stund hemma hos mig. Men fler fester kommer, do not worry).
Vi var jag, AnnaKarin, Christian, Johan, Jacob, Marie.A och Sandra, och det var sjukt trevligt. Presenter fick jag också.
Och mat hade jag gjort. Tacos. Nothing special alltså, men det dög fint.

Sen blev det Hooters, Shout out louds, Sahara Hotnights och Europe i spöregnet på stan.
Men det var grymt kul må jag säga.
Jag sprang på två av mina fyrlingskusiner, på två olika konserter.
Och så skrattade jag åt Johan, som tillsammans med nån pajsare med långt svart hår var kvällens mest seriösa Europe-diggare.
Oh my, deras inlevelse var värt inträdespriset.

På lördan råkade jag hamna på GF igen, med lite Härnösandsmänniskor, plus Jens och Sofie, plus några andra.
Det var kul då med. Timbuk var fet förstås, och Marit var bättre live än på skiva. Jag sjöng rentav med lite.
Men nej nej, hon är ingen favorit.


Aaaaj min rumpa.


Saker och ting är ytterst förvirrande just nu.

Och jag borde sova.

Kommentarer

Populära inlägg