el condor pasa

Då ska vi se här.

Det är den andra dagen i juli, och solen skiner.
Jag befinner mig i Maland, i mors och fars hus. De är på väg till Åland just nu, via färja.
Hoppas de får roligt, och att de köper spriten och parfymen till mig, som jag skrivit på en liten lista.

De kommer hem imorgon kväll igen, så då hämtar jag dem vid bussen, och följer med och sover över här.
Det vågar jag inte göra inatt. Inte ensam.

Men jag älskar verkligen att vara här. Jag blir mer levande, på nåt vis. Allt är lite mer levande. Även om baksidan är full i bråte, och bron håller på att falla sönder och samman.
Det är vackert ändå.

Har tvättat och städat ur lillebilen, Nisse. Nu luktar där fräscht. Känns bra.

Tog en ride till Hemtex också, för Lena (mammas studium och väninna) kom förbi och sa att det var sjuttio procent på allt där.
Så jag la en ohelig summa pengar på badlakan, underlakan och påslakan.
Men jag har ju fått en fet semesterpeng, och har inga planer på att åka nånstans för att göra av med den, så ingen skada skedd.


I helgen var det sammankomst i Nordichallen. Skönt att ha den så nära hemmet mitt. Fast man går ju miste om den där riktiga sammankomstkänslan ändå, på nåt vis. Men det var jättebra. Och lärorikt. Och kul att träffa gamla vänner och bekanta.

Sista eftermiddagen (igår) var jag dock alldeles för trött för att orka leva, och hade ont i kroppen, och hade varit jourhavande barnvakt hela helgen, och var irriterad över diverse saker.
Slut på krafter, helt enkelt. Så jag bara satt och grinade. Först på toa, sen i bänkraden, sen när folk frågade hur det var.

... Men idag har jag sovit mycket, så nu är jag bara lite normalmatt.

Hade en inneboende också, torsdag till söndag. Hon är väldigt social och pratsam av sig. Men det gick bra och var uppmuntrande.


På fredag kväll var vi 15-20 pers som gick på Tandoori House och åt supergod mat. Sen fortsatte 6 av oss till Wayne's för att välkomna Erik hem och fira med en kopp kaffe.

Lördag kväll ägnades åt mammas studiums (ej tidigare nämnda Lena...) bröllopsmiddag, och sen några inspelade King of Queens-avsnitt, sen sömn.

Och igår... ja då mådde jag ju som jag mådde. Sov en stund när jag kom hem. Sen kom min
inneboende, och vi fikade och drack lite vin och tog farväl. Jag fick pengar!

Sen drack jag lite mer vin och såg "French Kiss", sen lade jag mig.

Upp vid halv nio imorse för att skjutsa mor och far till bussen, sen hem och sova till halv tolv igen, sen... ja, resten vet ni.

Oj vilken informativ och tråkig blogg.

Men gläds! För solen skiner och jag känner mig mysig.

Fast det här med känslor, förresten, det är svårt. De förändras så fort ibland.
Jag är inte förmögen att känna nånting just nu, tror jag. Bryr mig inte om män och sånt. Inte längre. Inte just nu i alla fall.
Skönt, på sätt och vis.

Nåja. Ska äta korv med bröd snart. Mmm.

Jag säger hej från en kartong, tills vi träffas nästa gång (minns ni den reklamen?).

Kommentarer

Populära inlägg